Flytning nu og i fremtiden - 21 måneder

17. august 2022

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Flytning nu og i fremtiden - 21 måneder

Hej Helen.

Min datter er 21 mdr gammel og vi flyttede fra hendes far da hun var 9 mdr.

For to mdr siden viser det sig der er skimmelsvamp i vores nuværende lejet hus, og vi flytter derfor igen her i september (samme by). Det piner mig at skulle give min datter hendes 3. hjem på 22 måneder! Synes selv at tryghed og genskabelighed og vaner er vigtigt for små børn. Når det er sagt, ville det være uforsvarligt sundhedsmæssigt at blive boende her, så der er ingen tvivl om vi SKAL herfra.

I den her tid, efter jeg er gået fra hendes far har jeg ingen partner haft hverken på den ene eller anden måde. Men her inden for de sidste uger har jeg mødt en mand som jeg er faldet pladask for, og kan mærke jeg gerne vil mere med ham - hen ...

Annonce

... ad vejen. Vi har ikke travlt idet vi begge har hvert et barn. Det nye hus vi flytter ind i, er 85 kvm og er ikke egnet til en større familie. Han bor i eget og større hus og med tiden ville det falde naturligt at vi skulle bo hos ham. Men tankerne flyver rundt hos mig vedr. en flytning igen igen, det gør ondt indeni i forhold til min datter og “ustabilitet”.

Jeg havde hurtigt tænkt en tanke om det måske kunne passe med om et år hvor hun skal starte i børnehave (dagpleje nu) hvor hun har et skift alligevel. Men samtidig, hvis hun så skal flytte for 4. gang på 3 år!!! Wow…. Ved ikke om jeg kan tillade mig det overfor hende.

Det vil naturligvis også være nyt job for mig. Han bor 40 km herfra. Håber på et godt råd… 🙏🏼

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år