Flytning nu og i fremtiden - 21 måneder

17. august 2022

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Flytning nu og i fremtiden - 21 måneder

Hej Helen.

Min datter er 21 mdr gammel og vi flyttede fra hendes far da hun var 9 mdr.

For to mdr siden viser det sig der er skimmelsvamp i vores nuværende lejet hus, og vi flytter derfor igen her i september (samme by). Det piner mig at skulle give min datter hendes 3. hjem på 22 måneder! Synes selv at tryghed og genskabelighed og vaner er vigtigt for små børn. Når det er sagt, ville det være uforsvarligt sundhedsmæssigt at blive boende her, så der er ingen tvivl om vi SKAL herfra.

I den her tid, efter jeg er gået fra hendes far har jeg ingen partner haft hverken på den ene eller anden måde. Men her inden for de sidste uger har jeg mødt en mand som jeg er faldet pladask for, og kan mærke jeg gerne vil mere med ham - hen ...

Annonce

... ad vejen. Vi har ikke travlt idet vi begge har hvert et barn. Det nye hus vi flytter ind i, er 85 kvm og er ikke egnet til en større familie. Han bor i eget og større hus og med tiden ville det falde naturligt at vi skulle bo hos ham. Men tankerne flyver rundt hos mig vedr. en flytning igen igen, det gør ondt indeni i forhold til min datter og “ustabilitet”.

Jeg havde hurtigt tænkt en tanke om det måske kunne passe med om et år hvor hun skal starte i børnehave (dagpleje nu) hvor hun har et skift alligevel. Men samtidig, hvis hun så skal flytte for 4. gang på 3 år!!! Wow…. Ved ikke om jeg kan tillade mig det overfor hende.

Det vil naturligvis også være nyt job for mig. Han bor 40 km herfra. Håber på et godt råd… 🙏🏼

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.