Stor dreng - små hjælpemidler

3. april 2021

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Stor dreng - små hjælpemidler

Kære Helen,

Siden sidst er der kommet et styks smækker lillebror til verden 😊 Han var en basse ved fødslen og er nu ved 10 uger en dejlig fuldfed frækkert på lidt over 8 kg og 69cm.

Det er jo i sig selv fantastisk, men det skaber lidt vanskeligheder, når der skal findes passende remedier. Jeg har fx måttet udskifte bæresele, fordi han var for stor til babyindsatsen men endnu ikke havde styrke nok i nakken til at undvære den. Og nu er turen nået til højstol. Hidtil har han siddet med ved bordet i en triptrap newborn indsats, men den rækker ifølge deres anbefalinger kun til 9kg. Desuden er hans numse helt fremme ved sædekanten, og jeg tænker umiddelbart, han er vokset ud af den. Hvad tænker du? Mit spørgsmål er så, hvad skal vi vælge nu? Næste trin ville jo normalt være ...

Annonce

... babysættet der til, men der skal han selv kunne sidde, og det kan han jo ikke. Hvad kan vi vælge indtil da? Må han fortsætte i newborn indsatsen?

Det skal siges, at han udelukkende sidder i stolen, når vi spiser og han tilfældigvis er vågen. Han elsker at sidde med, hvorimod han bliver ked af at ligge alene på gulvet uden os nede hos sig. Desuden er det rart at kunne bruge begge hænder til at spise, for på mystisk vis vågner han altid, når maden er klar 😄

Vi øver mavetid med ham, og han bliver stærkere hele tiden, men slet ikke nok til, at jeg tænker, han vil kunne sidde selv i en nær fremtid. Han sidder aldrig i skråstol, og kun en sjælden gang imellem sidder han i en bbhugme, som jeg laver til en donut.

Alle inputs er velkomne! 😊

Mange tak,
Mor til A og S.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor