Stor dreng - små hjælpemidler

3. april 2021

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Stor dreng - små hjælpemidler

Kære Helen,

Siden sidst er der kommet et styks smækker lillebror til verden 😊 Han var en basse ved fødslen og er nu ved 10 uger en dejlig fuldfed frækkert på lidt over 8 kg og 69cm.

Det er jo i sig selv fantastisk, men det skaber lidt vanskeligheder, når der skal findes passende remedier. Jeg har fx måttet udskifte bæresele, fordi han var for stor til babyindsatsen men endnu ikke havde styrke nok i nakken til at undvære den. Og nu er turen nået til højstol. Hidtil har han siddet med ved bordet i en triptrap newborn indsats, men den rækker ifølge deres anbefalinger kun til 9kg. Desuden er hans numse helt fremme ved sædekanten, og jeg tænker umiddelbart, han er vokset ud af den. Hvad tænker du? Mit spørgsmål er så, hvad skal vi vælge nu? Næste trin ville jo normalt være ...

Annonce

... babysættet der til, men der skal han selv kunne sidde, og det kan han jo ikke. Hvad kan vi vælge indtil da? Må han fortsætte i newborn indsatsen?

Det skal siges, at han udelukkende sidder i stolen, når vi spiser og han tilfældigvis er vågen. Han elsker at sidde med, hvorimod han bliver ked af at ligge alene på gulvet uden os nede hos sig. Desuden er det rart at kunne bruge begge hænder til at spise, for på mystisk vis vågner han altid, når maden er klar 😄

Vi øver mavetid med ham, og han bliver stærkere hele tiden, men slet ikke nok til, at jeg tænker, han vil kunne sidde selv i en nær fremtid. Han sidder aldrig i skråstol, og kun en sjælden gang imellem sidder han i en bbhugme, som jeg laver til en donut.

Alle inputs er velkomne! 😊

Mange tak,
Mor til A og S.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

23. juli 2024 | Amning | 3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men...

20. juli 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsplan 3 måneder

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 måneder som er veldig vanskelig å få til å...

22. maj 2024 | Sovevaner | 1 mdr.

Søvnudfordringer 7 uger baby

Hej Helen, Jeg har en datter på 7 uger. Jeg har udfordringer med at få...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!