Brev:
Stor dreng - små hjælpemidler
3. april 2021
Alder:
2 mdr.
Stor dreng - små hjælpemidler
Kære Helen,
Siden sidst er der kommet et styks smækker lillebror til verden 😊 Han var en basse ved fødslen og er nu ved 10 uger en dejlig fuldfed frækkert på lidt over 8 kg og 69cm.
Det er jo i sig selv fantastisk, men det skaber lidt vanskeligheder, når der skal findes passende remedier. Jeg har fx måttet udskifte bæresele, fordi han var for stor til babyindsatsen men endnu ikke havde styrke nok i nakken til at undvære den. Og nu er turen nået til højstol. Hidtil har han siddet med ved bordet i en triptrap newborn indsats, men den rækker ifølge deres anbefalinger kun til 9kg. Desuden er hans numse helt fremme ved sædekanten, og jeg tænker umiddelbart, han er vokset ud af den. Hvad tænker du? Mit spørgsmål er så, hvad skal vi vælge nu? Næste trin ville jo normalt være babysættet der til, men der skal han selv kunne sidde, og det kan han jo ikke. Hvad kan vi vælge indtil da? Må han fortsætte i newborn indsatsen?
Det skal siges, at han udelukkende sidder i stolen, når vi spiser og han tilfældigvis er vågen. Han elsker at sidde med, hvorimod han bliver ked af at ligge alene på gulvet uden os nede hos sig. Desuden er det rart at kunne bruge begge hænder til at spise, for på mystisk vis vågner han altid, når maden er klar 😄
Vi øver mavetid med ham, og han bliver stærkere hele tiden, men slet ikke nok til, at jeg tænker, han vil kunne sidde selv i en nær fremtid. Han sidder aldrig i skråstol, og kun en sjælden gang imellem sidder han i en bbhugme, som jeg laver til en donut.
Alle inputs er velkomne! 😊
Mange tak,
Mor til A og S.