Løbe når man ammer

5. april 2024

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen.

Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og jeg har et par spørgsmål, som jeg gerne vil vende med dig:)

Det er vigtigt for mig at holde mig i form og jeg er selvfølgelig helt med på, at det "naturligt kan tage tid" og at "jeg jo lige født,", som utallige mennesker efterhånden har fortalt mig. Jeg vil dog meget gerne tilbage til den vægt og den krop, som jeg havde før graviditet og fødsel!

Jeg løber lige nu 3 gange om ugen. Min kæreste passer vores datter imens og jeg er ofte væk en times tid til halvanden, det passer fint imellem to amninger, så det giver ikke problemer.

Men de sidste par dage har amningen ikke fungeret. Min ...

Annonce

... datter vil ikke tage brystet, selvom hun virker sulten. Jeg har læst, at det kan hænge sammen med hendes alder, men også at det kan hænge sammen med at smagen af mælken ændres, når man dyrker sport?

Jeg vil være rigtigt ked af ikke at kunne fortsætte med at løbe, men er jo også ked af, hvis det stopper amningen. Jeg kan mærke, at jeg har det virkelig godt med at løbe. Jeg nyder det rigtig meget og må indrømme, at jeg faktisk også nyder den tid for mig selv.
Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg vil naturligvis gerne følge min datters behov, men jeg kan samtidig mærke, at jeg også har et behov, og det er vel også okay eller hvad?!

Hilsen den
frustrerede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

23. juli 2024 | Amning | 3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men...

20. juli 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsplan 3 måneder

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 måneder som er veldig vanskelig å få til å...

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

31. maj 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

4 mdr og store søvnproblemer

Kære Helen Først vil jeg sige tusind tak for en side med rigtig god...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.