Svar: Hvad er det han gør med sin tunge?
2. november 2008
Alder:
7 mdr.
Kære Pia
Da jeg ikke kan se din dreng, er det rigtig svært for mig at sige, hvorvidt det du oplever er helt normalt eller noget man skal undersøge nærmere ...
Det vil være en god idé at du drøfter det med lægen og du kan evt. videofilme det, så du har noget konkret at vise, når I mødes.
Det er helt normalt at børn bruger deres tunge, rækker tungen ud, tager den ind osv. generelt bruger børn jo deres mund meget til at undersøge med. Det er også normalt at børn, når de er trætte, kan banke hånden i madrassen, virke til at slå sig selv eller lignende. Men der er dog tidspunkter, hvor måden barnet gør det på ikke er okay og derfor bør undersøges .. :o)
Da jeg som sagt ikke kan vurdere din dreng, så synes jeg du skal få nogen til at se hvad det er han gør og så kan de forhåbentlig berolige dig med at det du ser, hører til det helt normale.
Rigtig meget held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske