Brev:
Jeg har en dreng på to år
4. april 2024
Alder:
2 år, 2 mdr.
Jeg har en dreng på to år
Kære Helen.
Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor jeg havde skrevet til dig. Jeg har også nogle andre spørgsmål til dig angående om min dreng.
Når vi tænder vaskemaskinen i badeværelset så går han der og sidder og kigger på den maskine ind til vi går over og tager ham ud. Nogle gange piller han ved vaskemaskinen eller sidder bare og kigger på den. Er det normalt børnene gør det på den alder?
Han er også begyndt på at sutte på sin strømper. Når han har strømper på så tager han dem af og så sutter han hele sin fod inde i munden og der er jeg også lidt bekymret om det også er normalt det han gør?
Og så lægger han også sit hoved på min tæer og på sine søskendes tæer også og nusseragtig på tæerne. Det forstår jeg heller ikke rigtig og så stopper jeg ham og siger, at det skal man ikke gøre, så jeg ved ikke om det rigtige at gøre?
Han slår også og så prøvede jeg også at stoppe ham uanset om det er mig eller søskende han slår. Men her ved jeg jo godt at han mangler sprog, og så gør han det på den måde. Går det over? Han gør det ikke i dagpleje, da jeg har spurgt dagpleje sidste gang, hvor jeg stillede også det spørgsmål om, at han ikke siger mor eller far. Men han kan sige rigtig mange andre ord, for eksempel hej hej hej, værsgo, tak, god dag. Han kan sige sin dagplejens navn, kig, hvad er det, varm, og dumme. Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om andre ord, men de her ord det siger han. Det er det, som jeg kunne huske, det har jeg så skrevet til dig, men der er også mange andre ting han siger, men jeg kan bare ikke rigtig huske det lige nu.
Jeg håber bare på du kan hjælpe mig med at besvare mine spørgsmål. Og når jeg sidder og læser bog med ham, så sidder han højst fem 2 minutter stille og så gider han ikke mere. Er det så også normalt? Og vi går ind på mit værelse og så læser vi bogen. Skal jeg fortsætte med at gøre det, fordi jeg synes de børnehistorie de er rigtig gode, bliver han så vant til mere, hvor han kan sidde stille og lytte til historien? Han vil rigtig gerne blade i bogen, men vil ikke rigtig høre historier.
Rigtig god dag til dig.
De bedste hilsner
A