Hårpilleri

18. juni 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Hårpilleri

Kære Helen,

Min mand og jeg er forældre til en fuldstændig fantastisk pige på 2 år. Vi/ jeg især bokser med nogle udfordringer som jeg håber du kan mig råd og vejledning omkring hvad jeg som mor kan gøre.

Min datter (L) er født på helt normal vis uden komplikationer. Vi har altid haft udfordringer med søvn, da (L) hellere vil opleve verden end at sove.

Jeg har nu længe (siden (L) var 6 måneder) haft udfordringer med at hun piller mig i håret når hun skal have tryghed. Når jeg fortæller andre, at min datter bedst kan lide at ligge med ansigtet helt op i mit samt pille mig i håret, bliver jeg altid mødt med “nåårh”. Det i sig selv gør at jeg får voldsomt dårlig samvittighed over at jeg på ingen måde kan sove eller synes det er specielt hyggeligt at ligge og blive pillet/revet i håret når jeg forsøger at sove. Ofte vågner jeg af at ...

Annonce

... (L) har filtret mit hår så meget at jeg skal hjælpe hende med at få hendes fingre ud af mit hår igen eller jeg ligger med tåre i øjnene fordi det gør så ondt.

Min udfordring kan virke minimal men det påvirker min tilstedeværelse med min datter, at jeg konstant skal flytte hendes arme væk fra mit hår eller flytte hende væk fra mig om natten. Jeg er træt og har forsøgt såååå mange forskellige ting nu. Det eneste der har hjulpet en smule er at vi har fundet en kludedukke med hår på hovedet som hun godt kan lide at ligge og filtre fingrene ind i, men så snart jeg ligger ved siden af ‘søger’ (L) mig, altså i søvne, kravler helt hen til mig hvor jeg så flytter mig lidt og (L) så kravler med. Det gør vi så hele natten lang hvilket er voldsomt udmattende.

Håber du har nogle gode råd til mig, da jeg er ved at være desperat.

Venlig Hilsen
Nina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

BabyNordic™ – Det ultimative legetæppe til din Guldklump

BabyNordic™ – Det ultimative legetæppe til din baby og din familie
Kender du det, at gulvet er hårdt at sidde på, når du leger og tumler med din baby? Det gør Camilla – og det ville hun gerne lave om på. Svaret hedder BabyNordic™-tæppet.
Lege- og aktivitetstæppet skaber det perfekte, ...

Læs mere her

26. september 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Sure morgener - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen. Tak for din brevkasse, som jeg nu endnu engang har brug for....

17. september 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Flytning - 2.5 år

Hej Helen Vi har solgt vores hus og skal flytte om cirka halvanden måned....

16. september 2024 | Opdragelse | 23 mdr.

Afvisende overfor mor

Hej Helen. Vi har en søn på snart 2 år, som i perioder vælger den ene af os...

31. august 2024 | Diverse | 2 år, 6 mdr.

Uro i kroppen - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen. Har lige brug for at hører dine tanker, omkring min bekymring til...

21. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Datter vil bæres

Hej igen Helen Og som altid tak for dine meget grundige svar! Hvor er det...

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind kreativt legetøj til dit barn!

Værdi 520,-

tilmeld

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

det er vist på tide at jeg skriver og siger tusind, tusind tak for alle dine råd og vejledninger! Det er jo super dejligt at have en som dig at henvende sig til med alle de spørgsmål der kommer op i forbindelse med at være forældre. Det har været en fantastisk stor hjælp at læse dine svar, ikke kun til mig, men også til andre forældre.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle have gjort uden din brevkasse – bare muligheden for at kunne stille de 'dumme' spørgsmål, er utrolig beroligende, for ikke at nævne at se at der er andre der ude som pusler med de samme problemer som jeg gør.

Så tusind tak for din hjælp!

Bedste hilsner
Mor til pige på 5 måneder