Brev:
Putte senere eller vække fra lur
23. maj 2024
Alder:
2 år, 2 mdr.
Putte senere eller vække fra lur
Kære Helen
Tusind tak for dit forrige svar angående night terror. Der var nogle gode tanker som vi godt kunne bruge. At sænke temperaturen har hjulpet. Derudover tror jeg, at det er noget, der kommer lidt i perioder for ham. Det hjælper at vide, at det nok 'bare er det'.
For nuværende sover han igen fint om natten, MEN: Han er over det sidste stykke tid blevet tiltagende svær at putte. Det kan tage over halvanden time, hvor han er en ægte vildbasse som leger og fjoller, og jeg føler, at han faktisk ikke er søvnig nok. Det handler sikkert både om vågentid, og så om alderen og at han gerne selv vil bestemme og ikke har lyst til at sove. Jeg tænker dog, at det hjælper absolut ikke, hvis han ikke er træt nok. Han er også begyndt at vågne tidligere om morgenen.
Jeg overvejer derfor om vi enten skal skubbe tidspunktet for putning, eller vi skal se, om vuggestuen vil være med til at vække ham tidligere fra lur?
Her er dagsplanen:
6.00: Vågner
6.30: Morgenmad
8.00: Afleveres
8.30: Formiddagsmad i vuggestuen
11.00: Frokost
11.30-12: Puttes til lur
14.00: Vågner fra lur og eftermiddagsmad
15.00: Hentes
17.45: Aftensmad
18.15: Bad
18.30: Lidt stille tv-hygge
19.00: Klargøres til natten, godnathistorie, sang
20.30-???: Sover
Hvad tror du? Jeg ville egentlig tænke, at det er godt at bevæge sig hen i mod et længere søvnstræk om natten og en kortere lur, men jeg ved ikke, om det er det rigtige at gøre endnu.
De voksne gad dog også godt have lidt aftenro. :)
Med venlig hilsen
Mor til H