Brev:
Rykker hår ud af hovedet
27. marts 2024
Alder:
11 mdr.
Rykker hår ud af hovedet
Hej Helen
Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at trives rigtig godt. Han startet i vuggestue da han var 9 måneder gammel, og det er bare gået rigtig godt. De melder tilbage, at han er glad og trives.
Jeg undrer mig dog over, at han er begyndt at rykke hår ud af hovedet. Det sker nogle gange, når han er træt, så finder hans hånd op til hovedet, hvor han så begynder at trække i håret. Det kan også ske, hvis han er vred f.eks. ved middagsbordet, hvis jeg stopper ham i at smide med sin tallerken eller lignende. Nogle gange gør han det også, uden at jeg helt kan finde en grund.
Er det normalt, at børn tager fat i deres hår og rykker til, så der kan komme hår af? Jeg synes, det virker voldsomt og er bange for om det kan være tegn på autisme eller andet? Jeg har set nogle af de der klip på instagram med "tegn på autisme", med børn som gør mærkelige ting, og derfor bliver jeg urolig...
God påske!
Hilsen
E.