Brev:
Putning - 11 mdr.
22. april 2024
Alder:
11 mdr.
Putning - 11 mdr.
Hej Helen,
Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal tilmed starte i vuggestue d. 1. maj. Meget af hans liv har han sovet korte lure og haft mange opvågninger om natten, men nu er han endelig begyndt at sove meget mere sammenhængende + længere lure om dagen. Jeg har 2 spørgsmål omkring søvnen:
1. Vi ved simpelthen ikke, hvordan vi skal lære ham at falde i søvn selv i sin seng. Nu starter han som sagt i vuggestue lige om lidt, og kan se i deres informationsbrev at de forventer at barnet nogle lunde kan falde i søvn uden at blive vugget og den slags. Vi vugger ham stadig HVER gang han skal sove. Det er det eneste der virker.
Vi har prøvet at lægge ham ned i tremmesengen og blive hos ham, men han rejser sig konstant op og står ved tremmerne og søger kontakt. Nogle gange går vi kortvarigt ud, for at give det lidt tid, men når vi kommer tilbage har han normalt smidt sutten og står og gumler i tremmerne.
Vi har også ofte øvet med at vugge ham til han næsten sover og så lægge ham, nogle gange virker det, andre gange ikke, men vi kan lige som ikke rigtig komme skridtet videre.
Vi er også dødtrætte af at vugge ham i armene, han bliver jo tungere hele tiden og vil ikke svøbes mere, selvom det var det der plejede at berolige ham, men tænker han jo nok bare er blevet for gammel til det... Vi er ved at være godt frustrerede, og vi håber at du kan hjælpe os med, hvordan vi gør det anderledes :)
2. Vi har oven i det virkelig svært ved at putte ham om aftenen. Og jeg ved ikke om det i virkeligheden er fordi, at han slet ikke skal sove to lure mere?
Han står ca. op kl. 6.00 og sover formiddagslur kl. 9-11/11.30. Herefter sover han eftermiddagslur fra kl. 14.30-16 ca. Derfor er det helt umuligt at putte ham kl. 19, hvilket vi har gjort meget af hans liv, hvor det virkede fint. Og kl. 20 er han stadig ikke helt træt nok til at falde i søvn. Pludselig er hele aftenen næsten forsvundet... Er der behov for en hel anden dagsrytme mon?
Venlige hilsner