Brev:
Hvad er det han gør med sin tunge?
2. november 2008
Alder:
7 mdr.
Hvad er det han gør med sin tunge?
Hej Helen,
Bare en lille undren fra en betaget førstegangsmor ;-)
Min søn på syv måneder er begyndt at stikke sin tunge ud af munden. Kun i den ene side og nærmest "manisk" mange gange om dagen. Han forsøger også at få fat i tungen med fingrene. Er det en del af hans motoriske leg eller skal jeg, som man vist er tilbøjelig til som førstegangsmor, være bekymret? Jeg har læst et eller andet sted, at det ikke er godt hvis de kun bruger tungen i den ene side af munden?
Desuden virker det, når han er træt, som om han nærmest mister kontrollen lidt over den ene arm. Når han ligger på puslebordet ligger han og hamrer den sådan lidt tilfældigt ned i puden. Er det helt normalt? Og er det bare mig der bekymrer mig ud over det sædvanlige?
Han trives iøvrigt ud over alle grænser ;-)
Bedste hilsner, Pia.