Brev:
Stammen?
2. marts 2008
Alder:
2 år, 9 mdr.
Stammen?
Kære Helen
Emil er ret stærk sproglig forstået på den måde, at han kan virkelig mange ord, og han brugder dem fint og har et godt sprog af sin alder (ifølge vuggestuen). Men for en uge siden begyndte han ligesom at hakke lidt i det. Sagde det første ord i sætningen mange gange eller hakkede lidt i et ord. I løbet af den her uge er det bare blevet værre og værre, og min lille dreng kan nu praktisk takt ikke ytre en sætning længere! Han sidder bare og siger jegjegjegjegjegjegjeg vvivivvivvivvi viviviv... jegejgejgegjeg..vil... jeg vil... jegjegjeg...
Og til sidst må man gøre sætningen færdig for ham ud fra, hvad det er man tror, han vil. Det er utrolig frustrerende både for ham og os - for han talte jo så fint. Pludselig kan han nærmest ikke sige et helt almindeligt ord på en normal måde. Til gengæld kan han godt, hvis han synger?!
Hvad sker der?? Der er ingenting omkring ham, som har ændret sig, så man kunne sige, det var en reaktion på et eller andet.
Har du et bud? Er det stammen, og hvad skal vi gøre?
Søndagshilsner
Emils mor