Brev:
Trodsalderen - knap 2.5 år
10. maj 2024
Alder:
2 år, 4 mdr.
Trodsalderen - knap 2.5 år
Hej Helen.
Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun er ikke bange for noget, men har et voldsomt temperament og gider slet ikke hører efter for tiden. Hun prøver grænser af konstant og ignorer alt hvad vi prøver at siger. Synes efterhånden vi har prøvet alt for at hjælpe hende, men alt er en kamp hver gang for synes ikke vi laver andet end at skælde ud og være efter hende.
Hun er en pige som er nysgerrig på alt, hun er fræk i dagplejen som vores dagplejemor siger. Hun har været hurtig fremme motorisk og er altid igang, har svært ved at sidde stille længere tid af gangen. Hun er opmærksom på alt hvad der sker og har svært ved at spise/sove hvis vi er nogen steder, for alt er så spændende.
Hvis vi prøver at rette på hende, feks hvis vi er i legeland og hun feks skubber en ned af rutsjebanen, hun fortsætter selvom vi siger hun selvfølgelig ikke må gøre det. Fordi hun virker til hun er meget på hele tiden, bliver hun også hurtigt træt og hun har svært ved at finde ro og det bliver sværere at nå indtil hende.
En anden bekymring som stadig er der, er at hun stadig i en alder af snart 2,5 år stadig basker med armene når hun bliver ivrig eller rigtig sur.
Håber du kan hjælpe med mine bekymringer og hvordan vi skal forholde os? For håber det bare er en fase :)