Brev:
Ked af at være i dagplejen
16. april 2024
Alder:
2 år, 9 mdr.
Ked af at være i dagplejen
Hej Helen.
Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været rigtig glad for at gå i dagpleje, da der det sidste år har været 4 jævnaldrende piger at lege med, siden nytår er alle pigerne startet i børnehave, så nu er der kun vores datter tilbage af store piger og der er nu startet 3 babyer.
Vi er selvstændige og har valgt at prioritere, at mens vores datter er lille, skal hun kun i dagpleje 3 timer om dagen fra 8.30-11.30.
Men de sidste 14 dage, siden den sidste store pige begyndte i børnehave, har min datter været så ulykkelig over at være afsted og vi har flere gange måtte hente hende fordi hun er SÅ ulykkelig, hun er også ked af det nu når hun skal hjemmefra og græder og græder.
Dagplejemoderen prøver, men siger hun slet ikke kan få hende til at lege, hun vil kun være sammen med dagpleje moderen og hun virker nok lidt irriteret over at hun er nød til at lege med min datter og at det er det eneste min datter vil er at være sammen med hende ellers bliver hun ked af det.
Jeg er meget ulykkelig over det, jeg kan mærke det meget på min datter, der hjemme også er blevet meget mere pylret og ked af det.
Jeg ved godt dagpleje moderen har meget at se til med 3 babyer også, men er det ikke normalt nok at min datter søger hende og gerne vil lege med hende, dagplejeren får det lidt til at lyde som om det er min datter der er unormal når hun ikke bare kan sige til hende at hun skal gå ind og lege også "passe" sig selv forstå mig ret.
Jeg håber du har nogle gode råd, dagplejeren får det til at lyde som om jeg må løse det, jeg har overvejet at tage hende hjem indtil hun skal starte i børnehave også få hjælp fra bedsteforældre til at få det til at gå op de sidste måneder, men så er jeg jo også bange for at det bliver mere svært for min datter at starte i børnehave?
Men min datter virker ulykkelig og små deprimeret, det kan jeg jo ikke acceptere, håber du har nogle gode råd?
Min datter er vant til at vi leger en del med hende hjemme, men når først hun er igang med en god leg, så er hun også rigtig dygtig til at fortsætte legen selv, og kan godt selv herhjemme lege små rolle lege selv med sine dukker og bamser.
Håber du kan hjælpe.