Ked af at være i dagplejen

16. april 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen.

Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været rigtig glad for at gå i dagpleje, da der det sidste år har været 4 jævnaldrende piger at lege med, siden nytår er alle pigerne startet i børnehave, så nu er der kun vores datter tilbage af store piger og der er nu startet 3 babyer.

Vi er selvstændige og har valgt at prioritere, at mens vores datter er lille, skal hun kun i dagpleje 3 timer om dagen fra 8.30-11.30.

Men de sidste 14 dage, siden den sidste store pige begyndte i børnehave, har min datter været så ulykkelig over at være afsted og vi har flere gange måtte hente hende fordi hun er SÅ ulykkelig, hun er også ked af det nu når hun skal hjemmefra og græder og græder.

Dagplejemoderen prøver, men siger hun slet ikke kan få hende til at lege, hun vil kun være sammen med dagpleje moderen og hun virker nok lidt irriteret over at hun er nød til at lege med min datter og at det er det eneste min datter vil er at være sammen med hende ellers bliver hun ked af det.

Jeg er meget ulykkelig over det, jeg kan mærke det meget på min datter, der hjemme ...

Annonce

... også er blevet meget mere pylret og ked af det.

Jeg ved godt dagpleje moderen har meget at se til med 3 babyer også, men er det ikke normalt nok at min datter søger hende og gerne vil lege med hende, dagplejeren får det lidt til at lyde som om det er min datter der er unormal når hun ikke bare kan sige til hende at hun skal gå ind og lege også "passe" sig selv forstå mig ret.

Jeg håber du har nogle gode råd, dagplejeren får det til at lyde som om jeg må løse det, jeg har overvejet at tage hende hjem indtil hun skal starte i børnehave også få hjælp fra bedsteforældre til at få det til at gå op de sidste måneder, men så er jeg jo også bange for at det bliver mere svært for min datter at starte i børnehave?

Men min datter virker ulykkelig og små deprimeret, det kan jeg jo ikke acceptere, håber du har nogle gode råd?

Min datter er vant til at vi leger en del med hende hjemme, men når først hun er igang med en god leg, så er hun også rigtig dygtig til at fortsætte legen selv, og kan godt selv herhjemme lege små rolle lege selv med sine dukker og bamser.

Håber du kan hjælpe.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder