Brev:
Skal lære to sprog
5. september 2007
Alder:
21 mdr.
Skal lære to sprog
Hej Helen
Jeg har en søn på 21 måneder. Vi har boet i Slovakiet i nu et år. Nicolai går i slovakisk børnehave/vuggestue 5 dage om ugen hvor de kun snakker slovakisk. Herhjemme snakker vi dansk.
Problemet er at han snakker og snakker, men vi forstår ham ikke og han bliver så frustreret og sur og det gør vi også. I børnehaven siger de han forstår alt og herhjemme forstår han også hvad vi siger til ham. men han kan altså ikke udtrykke sig så vi forstår ham.
Vi har fået en ordliste fra børnehaven med 10 ord han bruger, men jeg har ikke hørt ham bruge dem. Jeg lærer selv slovakisk og har gjort nu et år.
Hvordan kan vi bedst mulig hjælpe ham bedst mulig og er det normalt at han ikke snakker så vi kan forstå ham i den situation han nu er?
Mange hilsner
Dorthe