Brev:
1,5 år og intet sprog
14. maj 2020
Alder:
18 mdr.
1,5 år og intet sprog
Hej Helen
Min dreng på 1,5 år siger ikke så meget endnu, som så mange andre på hans alder. Han kan sige tak, drikke og hov, hvilket jo også passer meget godt til de ting han gør lige for tiden :)
Og jeg ved godt, at børn lærer at tale i meget forskelligt tempo. Og er ikke nervøs, da jeg kan mærke han forstår det meste af hvad jeg siger.
MEN jeg tænker alligevel, at det er godt at øve sprog med ham. Og jeg har prøvet at sidde og pege i billedbøger, synge sange med ham, gentage det samme ord (også i sætninger på flere måder) igen og igen - men han gider ikke. Når jeg prøver at synge med ham vrider han sig og stikker af. Bøgerne smider han væk igen. Og gentage ord har ("bare") gjort at han ved hvad tingene hedder :) men der kommer ingen nye lyde ud af ham.
Jeg prøver på ingen måder at presse ham. I det han viser han ikke vil, så stopper jeg med at prøve. Han skal ikke have dårlige oplevelser med det.
Er grunden til han ikke gider mon, at han ikke er klar?
Skal jeg bare fortsætte med min tålmodighed og tænke det kommer når det kommer?
Hilsen