Tidlige morgener - 15 mdr.

12. januar 2024

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen

Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par efterhånden trætte og desperate forældre :-)

Vi har en dreng på 15 måneder, som står SÅ tidligt op. Det er ligemeget hvornår han bliver puttet (vi plejer at putte kl. 19, men har også prøvet senere uden effekt), alligevel står han op mellem kl. 4 og 5. De sidste to dage har han stået op 04.15 og det er tydeligt at mærke at han stadig er hamrende træt, men han kan ikke komme videre i søvnen. Jeg har prøvet alt føler jeg, at nynne/synge, at vugge ham i armene, at give ham flaske (får han ellers ikke længere om natten), de åbenlyse ting som at nusse i håret, hånd på brystet, jeg prøvede endda at lægge ham over i barnevognen i morges, for at lulle ham videre, men der blev han bare ved med at vende sig om og sætte sig op.

Alt det her resulterer i nogle virkelig træls morgener, hvor han er træt, sur og pylret, og vil hænge på armen fra start af næsten. Og ...

Annonce

... afleveringerne i vuggestuen er ligeledes rigtig øv, fordi han er så træt fra start.

Vi er gået fra to til én lur netop fordi han begyndte at stå så tidligt op, så jeg tænkte at det var tid, men det har slet ikke hjulpet.

Han puttes til middagslur i vuggestuen mellem 11.00-11.45, og sover omkring 2-3 timer. Herhjemme sover han maks 2 timer til middagslur, og der er det samme problematik med de tidlige morgener, selvom han har fået dét mindre søvn om dagen.

Til nat får han en godnatflaske og falder i søvn liggende ved siden af en af os efter lidt moslen, og bæres derefter over i sin tremmeseng på eget værelse. Omkring kl 23 vågner han og her plejer en af os at lægge os ind på en madras ved siden af, hvor han kommer over (det vil vi også meget gerne have lavet om, men én ting ad gangen:-))

Vi er i syv sind hvordan vi kommer ud af den her dårlige spiral, og håber meget at du kan hjælpe :-)

Med venlig hilsen
os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina