Brev:
Tidlige morgener - 15 mdr.
12. januar 2024
Alder:
15 mdr.
Tidlige morgener - 15 mdr.
Kære Helen
Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par efterhånden trætte og desperate forældre :-)
Vi har en dreng på 15 måneder, som står SÅ tidligt op. Det er ligemeget hvornår han bliver puttet (vi plejer at putte kl. 19, men har også prøvet senere uden effekt), alligevel står han op mellem kl. 4 og 5. De sidste to dage har han stået op 04.15 og det er tydeligt at mærke at han stadig er hamrende træt, men han kan ikke komme videre i søvnen. Jeg har prøvet alt føler jeg, at nynne/synge, at vugge ham i armene, at give ham flaske (får han ellers ikke længere om natten), de åbenlyse ting som at nusse i håret, hånd på brystet, jeg prøvede endda at lægge ham over i barnevognen i morges, for at lulle ham videre, men der blev han bare ved med at vende sig om og sætte sig op.
Alt det her resulterer i nogle virkelig træls morgener, hvor han er træt, sur og pylret, og vil hænge på armen fra start af næsten. Og afleveringerne i vuggestuen er ligeledes rigtig øv, fordi han er så træt fra start.
Vi er gået fra to til én lur netop fordi han begyndte at stå så tidligt op, så jeg tænkte at det var tid, men det har slet ikke hjulpet.
Han puttes til middagslur i vuggestuen mellem 11.00-11.45, og sover omkring 2-3 timer. Herhjemme sover han maks 2 timer til middagslur, og der er det samme problematik med de tidlige morgener, selvom han har fået dét mindre søvn om dagen.
Til nat får han en godnatflaske og falder i søvn liggende ved siden af en af os efter lidt moslen, og bæres derefter over i sin tremmeseng på eget værelse. Omkring kl 23 vågner han og her plejer en af os at lægge os ind på en madras ved siden af, hvor han kommer over (det vil vi også meget gerne have lavet om, men én ting ad gangen:-))
Vi er i syv sind hvordan vi kommer ud af den her dårlige spiral, og håber meget at du kan hjælpe :-)
Med venlig hilsen
os