Flytning - 4 år, 11 mdr.

4. juni 2018

Kategori:
Alder:
4 år, 11 mdr.

Flytning - 4 år, 11 mdr.

Kære Helen

Tak for din store forståelse for diverse problematikker og altid gode svar :-)

Denne gang handler det om flytning. Vi har nemlig købt nyt hus, som er ved at blive sat i stand. Og imens det bliver sat i stand bor vi i en dejlig villalejlighed med stor have tæt på institution og et par kilometer fra det område vi skal bo i fremadrettet. En rigtig god løsning alt i alt - men alligevel ikke helt problemfrit for storesøster.

Vi kom rigtig fint ud af det gamle hus. Processen var god, storesøster så det hele ske i etaper og var med til at pakke et par kasser. Vi var også forbi og sige ordentligt farvel til huset og tage vores navneskilt ned sammen, da huset var helt tømt, og vi var kommet på plads i lejligheden (der er lejet møbleret).

Storesøster er super sej og altid klar på nyt. Og så kommer reaktionen på det nye typisk senere, og det gør den også nu, hvor hun har utroligt svært ved at sige farvel i institutionen eller godnat om aftenen.

Vi har søde pædagoger, der hjælper, men vi kunne godt tænke os dit input.

Hun har aldrig været den type, der bare løb af sted med kameraterne (som ellers altid står og venter på ...

Annonce

... hende), men efter vi er flyttet, er det blevet mærkbart værre, og det ender tit med, at hun holder krampagtigt fast og græder. Så hvad søren gør vi? Skal vi tale mere med hende om det?

Om aftenen har hun også svært ved at sige godnat til den forælder, der ikke skal putte. Hun holder fast og græder og har det åbenlyst rigtig svært.

Jeg tænker selvfølgelig, at det er svært med alt det nye, og samtidig bekymrer jeg mig meget. For vi skal jo flytte igen om cirka seks uger (til det nye hus).
Heldigvis flytter vi i sommerferien og har derfor god tid til at komme på plads og introducere nye vaner mm.

Det nye hus kan en masse (bedre rumfordeling, mere plads i stue og køkken, og en stor have med gyngestativ, trampolin etc). Det har vi prøvet at forklare hende, men det er selvfølgelig meget abstrakt, når hun ikke kan se det endnu. Rummene er ved at blive etableret, så hun kan først se huset rigtigt om en måneds tid. Vi synes ikke, hun skal se det, inden det er mere eller mindre færdigt. For ikke at forvirre hende. Men hvad tænker du? Kan vi gøre noget for at forberede hende?

Der kommer lige et ekstra spørgsmål om samsovning :-)

Kærlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig