Sut?

10. juni 2021

Kategori:
Alder:
2 år

Sut?

Hej Helen!

Min datter er lige fyldt 2 og har aldrig brugt sut, hendes eget valg.

Nu er jeg gravid og må stoppe natamningen pga smerter. Samtidig er hendes far flyttet pga en depression der desværre gør ham meget vred. (Ikke på hende, men hun kan jo mærke der foregår noget. Han er i behandling.) Så hun har et ekstra stort behov for tryghed.

I fødselsdagsgave fik hun et sæt til at bade hendes dukker med med badekar, spisesæt og en dukkesut. Suttehovedet er i hård plast og stikker kun 1 cm ud. Men den har hun taget til sig! Så nu bruger hun simpelthen sut. Jeg tænkte at det ...

Annonce

... hurtigt vil gå over, men nu har hun brugt den i knap en måned og det kan ses på hendes tænder.

Hun er selvfølgelig påvirket af situationen og jeg søger efter er alternativ. Kys og kram duer ikke. Hun har brugt min hårelastik som er snoet i blød plast (som en gammeldags tlf ledning) også, men den er jeg bange for hun kan få den ned i halsen om natten.

Har du et godt alternativ? Jeg vil samtidig gerne skære den ene gang hun vågner om natten væk for at få bryst væk. Så er sutten et godt alternativ.

Lillesøster kommer om 2 1/2 måned, så vil gerne finde en holdbar løsning.

Hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

18. juni 2024 | Sovevaner | 2 år, 4 mdr.

Hårpilleri

Kære Helen, Min mand og jeg er forældre til en fuldstændig fantastisk pige...

23. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 2 mdr.

Putte senere eller vække fra lur

Kære Helen Tusind tak for dit forrige svar angående night terror. Der var...

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder