Brev:
Sut?
10. juni 2021
Alder:
2 år
Sut?
Hej Helen!
Min datter er lige fyldt 2 og har aldrig brugt sut, hendes eget valg.
Nu er jeg gravid og må stoppe natamningen pga smerter. Samtidig er hendes far flyttet pga en depression der desværre gør ham meget vred. (Ikke på hende, men hun kan jo mærke der foregår noget. Han er i behandling.) Så hun har et ekstra stort behov for tryghed.
I fødselsdagsgave fik hun et sæt til at bade hendes dukker med med badekar, spisesæt og en dukkesut. Suttehovedet er i hård plast og stikker kun 1 cm ud. Men den har hun taget til sig! Så nu bruger hun simpelthen sut. Jeg tænkte at det hurtigt vil gå over, men nu har hun brugt den i knap en måned og det kan ses på hendes tænder.
Hun er selvfølgelig påvirket af situationen og jeg søger efter er alternativ. Kys og kram duer ikke. Hun har brugt min hårelastik som er snoet i blød plast (som en gammeldags tlf ledning) også, men den er jeg bange for hun kan få den ned i halsen om natten.
Har du et godt alternativ? Jeg vil samtidig gerne skære den ene gang hun vågner om natten væk for at få bryst væk. Så er sutten et godt alternativ.
Lillesøster kommer om 2 1/2 måned, så vil gerne finde en holdbar løsning.
Hilsen
Mor