Brev:
Ude med feber?
15. oktober 2018
Alder:
5 år, 3 mdr.
Ude med feber?
Kære Helen
Denne gang har jeg et mere generelt spørgsmål til børn med feber.
Min mand mener, at syge børn (dvs børn med let feber eller snot og hoste) skal blive inde, til de er raske. Og min mor mener, at syge børn har godt af en mundfuld frisk luft en gang om dagen. Dvs en halv times stille leg i haven eller en hurtig tur i klapvogn / barnevogn i nærområdet.
Hvad mener du? Vores børn får jo typisk "økuller" efter en dag eller to hjemme. Men vi er virkelig i tvivl om, hvordan vi hjælper dem bedst, når de er syge - især med feber.
Hvis lillebror har feber, sover han indenfor, og ellers går vi en tur med ham i barnevognen, så vi kan holde øje med ham, imens han sover. Men storesøster er typisk indenfor, indtil hun er rask.
Lillebror er 2 år (26 mån), og storesøster er 5 år.
Vi glæder os til at høre dine tanker.
Kærlig hilsen
L