Brev:
Sove på eget nyt værelse
21. august 2023
Alder:
21 mdr.
Sove på eget nyt værelse
Kære Helen.
Min datter sover i øjeblikket hos os, da vi i vores lejlighed ikke har mulighed for at tilbyde hende eget værelse. Det fungerer ret fint. Hun sover godt, og det samme gør jeg. Der kan dog indimellem være nætter, hvor hun vækker mig og gerne vil over i min seng, ligesom jeg også indimellem vågner af hendes små lyde eller hvis hun ligger uroligt. Alt i alt sover vi dog godt, og det føles godt at have hende tæt på mig om natten.
På lørdag skal vi flytte i nyt hus, hvor hun får sit eget værelse. Flytningen indebærer også et vuggestueskift cirka 14 dage efter. Jeg går og overvejer, om det nu er på tide, at hun skal sove på eget værelse.
På den ene side tænker jeg, at der er fordele ved, at jeg putter hende på eget værelse fra den aller første nat i det nye hus. Så kan hun også vænne sig til det inden, det kommer en ny ting ind i form af vuggestueskift, ligesom hun ikke vænner sig til at skulle sove ved min side i soveværelset i det nye hus. På den anden side ser jeg også fordele i, at hun skånes for mange nye forandringer ved at vænne hende til det nye hus og den nye vuggestue, inden hun skal lære at sove selv på eget værelse.
Hvad mener du?
De bedste hilsner
Mette