Mor igen - lillebror halvanden måned

13. juni 2023

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Mor igen - lillebror halvanden måned

Hej Helen,

Det er godt at kunne skrive til dig igen. Jeg kigger mine breve igennem fra mine to andre drenge og bliver helt følelseladet over at det er gået så stærkt og de nu er snart 8 og 7.

Som du kan se af overskriften er jeg blevet mor igen efter 7 år til en dejlig dreng. Han er sund og rask og det har været en naturlig fødsel. Han er 3925g ved fødsel og var 56cm lang. Født d.4/5-23

Sagen er at min dreng har været ked af det fra han blev født, han græder hele tiden og vågner grædende. Vi har været forbi børnlægen med ham og hun sagde at han havde en del luft i tarmene. Vi mistænkte refluks da han absolut ikke kan lide at ligge på ryggen og gylper, dog ikke opkast heldigvis. Alt var ellers helt perfekt med ham. Vi fik nogle dråber som kunne hjælpe med at få luften ud og han er så småt begyndt at komme af med luft men han græder stadig. Vi er også begyndt på Nexium til refluks og har bemærket en lille bedring mht hans gråd men den er ikke blevet markant bedre endnu. Det skal lige nævnes at jeg ammer fuldt ud.

Jeg vil gerne supplere med erstatning men ifølge min sunhedsplerjske så vokser han fint på kurven og han vejer nu 5 kg. Hvad synes du? Jeg tænker også at jeg vil prøve at pumpe ud da det ikke altid er passende at amme udenfor.

Hans dag er lidt forskelligt da vi ikke har en rutine endnu. Men han vågner om natten og bliver ammet og dernæst igen tidligt om morgenen. Han sover flere gange om dagen og hver nap varer ca i 2 timer og der en nap om dagen som varer ca 3-4 timer. Han bliver ammet før hver nap. Han er vågen ...

Annonce

... ca 1-1,5 time før han sover igen og i den tid græder han mere end han er stille. Hans afføring har værret grøn siden vi startet på Nexium men min sundhedsplejerske siger det normalt.

Jeg synes det hårdt måske fordi jeg har glemt hvordan det var at have en baby eller måske følelsen af at jeg ikke er der 100% længere for de andre to. Heldigvis har jeg en dejlig mand som tager sig godt af dem, men jeg føler at de føler at jeg ligesom er blevet taget fra dem. Og det stresser mig at jeg gerne vil være der for alle 3 men det meget svært.

Vi har også været forbi hans 5 ugers tjek og alt var fint og lægen mente også der var luft i maven men kunne ikke udelukke at det ikke var refluks. Vi skal tilbage til vores børnelæge imorgen og se hvordan det har virket med Nexium. Jeg sørger for at lave de øvelser til maven men han er stadig ked af det. Farmand holder ham oprejst og går med ham med babys ryg mod min mands bryst, og det er den eneste stilling hvor han ikke græder.

Som skrevet ovenfor vil jeg gern pumpe ud så min mand har mulighed for at give ham hvis jeg er væk. Hvor meget er det han skal have i ml hvis han får brystmælk i flaske? Og hvis han får brystmælk i flaske 1-2 gange om dagen vil han så ikke ammes af mit bryst? Kan du anbefale en flaske til ammende børn?

Hvornår skal han få en rutine? Og hvordan vil en rutine se ud?

Jeg tror bare jeg har brug for at komme ud med lidt følelser omkring at være mor igen. Jeg er så lykkelig men samtidig føler jeg ikke at jeg har samme energi niveau som med de andre 2.

Kærlig hilsen
Saher

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin