Væskebehov under amning

16. marts 2024

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen

Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går rigtig fint, han trives, og jeg er så lykkelig for at have fået ham;)

Jeg er en person, som aldrig har følt særlig stor tørst, og jeg kan naturligvis godt mærke, at jeg tørster lidt mere nu - tænker, at det nok skyldes hormoner osv. I hvert fald sveder jeg også mere, end jeg plejer...

Jeg forsøger at have en vandflaske stående ved siden af mig når jeg ammer, men jeg er i tvivl om, hvor meget vand jeg egentlig behøver drikke under amning?

Hilsen
den lykkelige mor

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

22. maj 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kommer jeg til at elske mit barn

Kære Helen. Kommer alle mødre til at elske deres børn og blive glade for...

22. maj 2024 | Sovevaner | 1 mdr.

Søvnudfordringer 7 uger baby

Hej Helen, Jeg har en datter på 7 uger. Jeg har udfordringer med at få...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder