Brev:
Bør/skal vi tilpasse os vuggestuens rutiner?
2. november 2022
Alder:
14 mdr.
Bør/skal vi tilpasse os vuggestuens rutiner?
Kære Helen
Min søn starter vuggestue første dec. Vi planlægger en lang og meget blød indkøring med korte dage da jeg for tiden går hjemme. Vi vil gerne ham godt indkørt til lillebror kommer primo februar så storebror kan have lidt længere dage hvis dette er nødvendigt i starten af hensyn til mig og lillebror.
Vuggestuens rutiner er imidlertid noget anderledes end vores. Herudover ser de gerne at han kun sover en lur men det er han slet ikke klar til. Bør vi tilpasse os helt? Deres dag passer slet ikke til dem rutine vi har nu og som fungere i forhold til vores aktiviter og det faktum at vi gerne ser han går i seng kl 19. De vil have at jeg skubber hans spise og sovetid med et kvarter indtil det passer deres skema om en måned.
Vores skema:
0530 06 står op og efterfølgende morgengrød
0830 0900 halv bolle med pålæg
09 0930 lur
Herefter aktivitet og måske en frugtmos
1130 1200 frokost
1400 frugt eller en pandekage herefter lur ca 1 til 1.5 time nogle gange 2 timer
16 frugt /a38
1730 aftensmad
1900 flakse og i seng
Vuggestuen
0900 frugt
1030 frokost
11 1130 middagslur
1330 frugt
Hvis vi skal tilpasse os deres skema så kan vi ikke nå vores aktiviter om formiddagen og han vil efter min vurdering alligevel have brug for en lur om eftermiddagen der så kommer til at ligge alt for sent i forhold til sengetid kl 19.
Hvad synes du? Skal jeg tvinge ham til at tilpasse sig ved at rykke med og spisetid selvom jeg ikke vurdere at det er det han har brug for og det vil ødelægge vores gode hjemmerytme? Eller skal jeg insister på at han forsat skal sove 2 lure i vuggestue? Det vil ikke passe godt med deres frokost og med den nye baby ved jeg ikke om jeg kan hente han tidlig feks inden kl 14 så han kan sove hjemme til vanlig tid.
Venlig hilsen
Christina