Brev:
Søvn - 12 uger
13. august 2020
Alder:
2 mdr.
Søvn - 12 uger
Hej Helen.
Min søn på 12 uger imorgen har et enormt stort behov for tryghed. Han har altid foretrukket at sove hos mig, men gennem de sidste 5-7 uger har det været meget forstærket og jeg har på ingen måde kunne ligge ham fra mig.
Jeg har prøvet med vikle/bæresele, men det vil han bestemt ikke. Jeg øver med barnevogn, men han skriger efter et par min (også til trods for god forberedelse, (han er mæt, træt, har bøvset rigtig godt af, har eleveret hovedet med et håndklæde under madrassen, jeg snakker med ham, nusser ham osv), men han skriger alligevel efter et par minutter og stopper ikke før han er hos mig igen.
Sut vil han heller ikke have, han kaster nærmest op, når vi forsøger (vi har prøvet mange sutter). Han er ammebarn og spiser meget/hyppigt, jeg tolker det også som et stort behov for tryghed, for nogle gange skal han bare ligges til og så falder han i søvn.
Vores største problem er om natten, hvor han heller ikke vil ligge selv. Det første og længste stræk han tager på 3 timer, lykkes det mig at få ham til at ligge i babynest ved siden af mig, men derfra skriger han hvergang jeg prøver - ligegyldigt om jeg ligger ham med det samme eller venter til han sover tungt.
Jeg har læst alt tekst der er om sikker samsovning og jeg ved godt, det ikke er sikkert og ikke bør forekomme, men det betyder at jeg sover med ham enten liggende i min arm, eller på min mave, simpelthen for at jeg får lidt søvn også. Vi ligger midt i sengen med puder under begge mine arme, så jeg sikre han ikke triller nogle vegne. Men alligevel får jeg dårlig samvittighed hver morgen, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre.
Han er egentlig en enormt mild dreng, græder sjældent så længe jeg er hos ham og har ham tæt.
Han spiser rigtig flot, tager flot på, sover flot (hos mig), følger sin udvikling osv. Han er født 4 uger for tidligt ved kejsersnit.
Jeg håber, du vil komme med lidt inputs. Tak for på forhånd :-(