Ønsker at stoppe amning

27. marts 2024

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen.

Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5 uger gammel, da hun tydeligvis ikke blev mæt af min mælk.

Jeg ved godt, at anbefalingen er, at man skal amme til hun er mindst 6 måneder, men at give flaske har bare gjort en kæmpe forskel for os, da det har givet meget mere ro. Hun sover bedre og jeg er aldrig i tvivl om, om hun er sulten.

Jeg har generelt haft det rigtigt svært med, at hun afviser brystet og græder, når hun ligger ved brystet, og det virker fuldstændig forkert for mig, at have hende grædende og frustreret ved brystet. Jeg bliver rigtigt ked af det, og det er virkelig bare ikke rart at være i. Derfor har jeg også valgt, at give hende en flaske, når hun græder og ikke vil brystet - og så spiser hun og er glad og mæt bagefter.

Det ...

Annonce

... betyder selvfølgeligt, at hun nu får flere og flere flasker og det har jeg det selvfølgeligt dårligt over. Men efter lange snakke med min mand, så har jeg besluttet at stoppe amning helt. Jeg ved godt, at hun trods alt får nogle vigtige næringsstoffer via min mælk, men modermælkserstatningen skulle jo også være okay?! Det har overrasket os, hvor dyr modermælkserstatningen er, hvilket jo også er en af grundende til at jeg burde amme mere, men det har vi aftalt at vi må få til at fungere.

Men hvordan stopper jeg amningen bedst? Jeg tænker selv, at jeg skal trappe ned og amme mindre og mindre, men over hvor lang tid tænker du at amningen skal trappes ud? Og hvad gør jeg, hvis mine brystet virker meget fyldt? De skal vel tømmes ud?

Håber du vil dele nogle tanker med mig:)

Kærlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. juli 2024 | Amning | 3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men...

20. juli 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsplan 3 måneder

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 måneder som er veldig vanskelig å få til å...

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

31. maj 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

4 mdr og store søvnproblemer

Kære Helen Først vil jeg sige tusind tak for en side med rigtig god...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Annonce

Viden om børn:

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder