Brev:
Ammer mere nat end dag
25. marts 2024
Alder:
3 mdr.
Ammer mere nat end dag
Kære Helen
Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig godt. Hun vejer ca. 7 kg og ammes fuldt.
Hun har altid sovet korte lure i løbet af dagen, men det er nu vendt, så hun er begyndt at sove længere lure, hvilket jo er super dejligt! Nogle gange kan hun sagtens tage en lur der varer 3 timer!! Til gengæld sover hun rigtigt dårligt om natten og ofte søger hun brystet hver anden time, hvilket er super hårdt!
Jeg forsøger at amme hende godt af om aftenen. Ofte ammes hun et sted mellem kl. 20-21, og herefter puttes hun så til natten. Hun falder altid let i søvn, så der er ingen problemer her, det gør hun også om natten, hvis bare hun har brystet i munden. Men herefter så vågner hun ca. hver anden time hele natten igennem, og det er helt ærligt næsten ikke til at holde til.
Jeg har ikke indtryk af, at hun bare trøstespiser om natten, men derimod virker det som om, at hun faktisk spiser godt og hun synker ofte højlydt om natten. Når hun har spist, så sover hun videre, men altså kun et par timer, så søger hun igen og kan ikke finde ro, før hun atter får mælk. Hun kan blive temmelig hidsig, hvis jeg ikke tilbyder brystet, så løsningen er ofte, at jeg bare lægger hende til. Hvilket selvfølgelig også kan være et problem, men jeg ved ikke, hvad jeg ellers skal gøre.
Det er virkelig frustrerende at hun skal spise så meget om natten og jeg ved ikke, hvordan jeg skal få vendt rytme igen. Selvom det er dejligt, at hun er begyndt at sove om dagen, så fungerer det ikke, når hun ikke sover om natten. Jeg har virkelig brug for min nattesøvn! Jeg kan ikke fungere med kun 2 sammenhængende timer ad gangen.
Hvornår kan jeg forvente, at hun begynder at kunne sove længere søvnstræk om natten?
Jeg vil selvfølgelig ikke nægte hende brystet om natten, hvis hun har behov for det, men som det er lige nu, så fungerer det bare ikke. Hjælp!
Bedste hilsner
en træt mor