Søvnstadier - 30 min og hvad så

1. juli 2018

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Søvnstadier - 30 min og hvad så

Hej Helen,

Som du ved sover min mindste søvn korte lure. Jeg har tænkt over et par uddybende spørgsmål.

Giver det nogen mening at forsøge sig med at pumpe mælken ud eller give min mindste en flaske MME for at tjekke om han spiser nok?

Jeg har haft et par gange hvor han sover sin famøse 30 min lur og derefter vågner. Når jeg tager ham op og ammer ham falder han i søvn hos mig og sover videre. Det gør jeg er lidt bekymret for om han får nok af den gode tykke mælk.

Du skriver også at det vil være bedst hvis en af lurerne bliver på mindst 1,5 time, tæller det også hvis han sover 30 min i barnevogn, bliver taget op, ammet og sover videre. Jeg kan som regel tage ham fra brystet og ...

Annonce

... han sover videre, men det er ikke lykkedes mig at ligge ham igen i barnevognen. Eller vil det her være bedre at amme ham igen, til han bliver døsig og se om jeg kan ligge ham om og om igen? Jeg frygter bare han vågner mere op af det.

Det samme tænker jeg på hvis jeg ligger mig i sengen med ham, ofte vil han søge bryst og sove videre efter han får det.

Du skriver også jeg kan ligge hans hænder på brystet og holde min hånd på ham, kan du beskrive det lidt mere? Skal jeg holde begge hænder på ham og hvor længe skal jeg cirka det (5 minutter eller?)
Hvis, jeg skulle lykkedes hvornår skal jeg så tilbage og gøre det igen (altså hvornår kommer næste søvnstadie?)

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet