Brev:
Søvnstadier - 30 min og hvad så
1. juli 2018
Alder:
2 mdr.
Søvnstadier - 30 min og hvad så
Hej Helen,
Som du ved sover min mindste søvn korte lure. Jeg har tænkt over et par uddybende spørgsmål.
Giver det nogen mening at forsøge sig med at pumpe mælken ud eller give min mindste en flaske MME for at tjekke om han spiser nok?
Jeg har haft et par gange hvor han sover sin famøse 30 min lur og derefter vågner. Når jeg tager ham op og ammer ham falder han i søvn hos mig og sover videre. Det gør jeg er lidt bekymret for om han får nok af den gode tykke mælk.
Du skriver også at det vil være bedst hvis en af lurerne bliver på mindst 1,5 time, tæller det også hvis han sover 30 min i barnevogn, bliver taget op, ammet og sover videre. Jeg kan som regel tage ham fra brystet og han sover videre, men det er ikke lykkedes mig at ligge ham igen i barnevognen. Eller vil det her være bedre at amme ham igen, til han bliver døsig og se om jeg kan ligge ham om og om igen? Jeg frygter bare han vågner mere op af det.
Det samme tænker jeg på hvis jeg ligger mig i sengen med ham, ofte vil han søge bryst og sove videre efter han får det.
Du skriver også jeg kan ligge hans hænder på brystet og holde min hånd på ham, kan du beskrive det lidt mere? Skal jeg holde begge hænder på ham og hvor længe skal jeg cirka det (5 minutter eller?)
Hvis, jeg skulle lykkedes hvornår skal jeg så tilbage og gøre det igen (altså hvornår kommer næste søvnstadie?)
Med venlig hilsen
Kris