Skift søvnstadie og korte lure

27. juni 2018

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Skift søvnstadie og korte lure

Hej Helen,

Jeg er desværre stadig frustreret over skift af søvnstadier.
Min søn er knap 2 måneder og han er for det meste glad og udvikler sig som han skal.

Jeg ved fra din bog at der ikke rigtig er nogen rytme på søvnen før omkring 3 måneder, men jeg synes (som du ved fra tidligere breve) at min søn powernapper. Jeg synes bare ikke jeg kan finde ud af hvorfor og hvordan pokker jeg ændre det.

Han sov bedre fra starten af og tog en del længere lure i starten. Nu er vi desværre i en situation hvor jeg synes han powernapper hele dagen. Det der undre mig er at han sover rigtig godt om natten. I nat sov han fra kl. 20 til kl. 02.30 også igen til kl. 06.00 det første stræk i barnevognen også andet stræk i hans tremmeseng (den fungere som bedside ved siden af mig).

Jeg forstår ikke helt hvorfor han godt kan skifte søvnstadie om natten men ikke om dagen? Og er det bare noget jeg skal "vente" på eller er det noget jeg skal forsøge at ændre?

Jeg har forsøgt at ændre det ved at give ham sutten igen hvis den er faldet ud, jeg har gået ture med ham, lagt en hånd på ham og gjort ...

Annonce

... ingenting. Men jeg synes stadig han vågner.

Han falder som regel rigtig godt i søvn, får bryst og bliver lagt mens han er døsig hvor efter han falder han af sig selv. Når han vågner og jeg forsøger at hjælpe ham videre til næste stadie synes jeg han vågner mere op.

Idag blev jeg ved, men det tog 45 min også sov han 30 min mere.
Først prøvede jeg sutten, den ville han ikke have. Så gik jeg med barnevognen og til sidst måtte jeg tage ham op i mine arme og vugge til han faldt til ro, så blev han lagt også måtte jeg gå igen. Så snart vi holdte stille vågnede han.

Jeg har også forsøgt at give ham en smule kogt vand idag for at se om det kunne hjælpe, men det synes jeg heller ikke har gjort den store forskel.

Jeg er klar over at varmen kan påvirke ham, men det var også et problem på de køligere dage i sidste uge.

Når man siger de skal falde i søvn der hvor de skal skifte stadie for ikke at blive forskrækket - gælder det så også hvor han står? Jeg ammer og ligger ham indenfor, venter på han falder i søvn inden jeg flytter ham ud. Kan det have noget at sige?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne