Barnevogn med putteritual

7. marts 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Barnevogn med putteritual

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar.
Jeg har som sagt på din anbefaling indført et putteritual ved lur, jeg har ændret det ift dit sidste brev så jeg nu ammer, giver barnevognsdragt på, ammer igen og derefter i liften (det er ikke altid det virker, han vågner nemt når jeg flytter ham).

Mit spørgsmål går på om jeg skal gøre noget markant anderledes når jeg bruger barnevognen til transportmiddel?
Jeg bruger selvfølgelig barnevognen når jeg skal ned i byen, og det er desværre ikke altid det passer med at min søn skal ud til en lur, der bruger jeg ...

Annonce

... også den samme barnevognsdragt. Derfor er jeg lidt i tvivl om det kan forvirre ham? Så han tror han er ved at blive puttet, selvom han slet ikke er træt.

Jeg har selvfølgelig mulighed for at køre i bil, eller bruge noget andet overtøj, men jeg er meget glad for hans barnevognsdragt - har det noget at sige?

Jeg forsøger at gøre barnevognen mere "legevenlig" når jeg bruger den til transport og sikre han får lidt legetøj indenfor rækkevidde - men er det nok til at "bryde" hans forbindelse til lur. Eller er det bedst kun at bruge barnevognen til at sove i?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder