Brev:
Forskellige putteritualer?
11. februar 2024
Alder:
4 mdr.
Forskellige putteritualer?
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer.
Min dreng er 4 måneder, og han sover efter dit søvnhjul lige nu 3 lure dagligt. Med fare for at jinxe det, så tør jeg næsten ikke sige det, men jeg synes det går rigtig godt lige nu, og det er også derfor, at jeg er blevet i tvivl om, hvad jeg skal gøre nu. Jeg vil jo helst ikke ødelægge de gode vaner, som han allerede har:)
Putning indtil nu er foregået i hans lift. Han har altid sovet i liften uanset om han har sovet inde eller ude. Nogle gange står han bare og sover på sofaen, andre gange puttes han i barnevognen og om natten i sin tremmeseng, men altid i liften. Problemet er, at han nu er ved at være for stor til liften, så han skal nu puttes direkte i sin barnevogn og i sin seng - hvordan gør jeg det?
Jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt man kan have forskellige putteritualer. Kan jeg godt putte ham direkte i barnevognen nogle gange og andre gange stadig putte ham indenfor f.eks. i sengen, som om aftenen? Eller er det vigtigt at han har ét ritual om dagen, at han f.eks. altid sover i barnevognen om dagen, og ét ritual om natten, f.eks. altid sover i tremmesengen om natten?
Håber du forstår, hvad jeg mener:)
Tak fra en førstegangsmor