Rutine for vores 3 mdr. baby

27. januar 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Rutine for vores 3 mdr. baby

Hej Helen

Vi har fået en dejlig lille pige - Lilli - som nu er 3 mdr og en uge.

Vi har været lidt udfordret med forstoppelse og var først på lactulose og nu movicol. Lilli får stadig movicol, men det er svært at finde den rigtige mængde der ikke giver helt løs mave og som stadig giver afføring en gang om dagen. Hun får nu 1/8 del brev om morgenen og 1/16 del brev om aftenen..Ofte tror jeg at movicolen også kan have indflydelse på at forstyrre vores rutiner, men det er indtil nu ikke lykkes at trappe ud af det. Hun får flaske - allomin - hovedsagelig den gule syrnede, en enkelt grøn allomin flaske for at holde maven i gang og en enkelt blå flaske for at mætte til natten.

Nå, men jeg har et par spørgsmål:
Når Lilli vågner er hun sulten og jeg ammer hende, jeg tilbyder også flaske og hun spiser mellem 10 - 60 ml - det er meget forskelligt. Hun er vågen ca. ...

Annonce

... 2 timer før hun er træt igen..men når jeg så skal putte hende igen vil hun spise igen, selvom det kun er ca 1-2 timer siden og så spiser hun måske 50 ml fra flaske. Hun falder i søvn mens jeg giver flasken og så lægger jeg hende ind i hendes lift sådan. Men det passer ikke rigtigt med at der gerne skulle være op til 3 timer mellem måltiderne (ifølge min sp). Og det gør også at jeg kan have svært ved at putte hende uden at give flaske/amme.

Hvordan skal min rutine se ud? skal hun vågne - spise - lege - spise - puttes? Hun bliver tydeligt utilfreds hvis jeg ikke giver hende mad når hun vågner fra lur og hun har fået en rutine med at skulle spise før hun sover også..

Et andet spørgsmål som er i forlængelse af det første: Hvordan får jeg hende puttet uden af hun skal falde i søvn ved mig først (vugges i mine arme eller køres i barnevogn)

Venlig hilsen
Simone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet