Brev:
Søvnfaser vågner ALTID
1. september 2013
Alder:
3 mdr.
Søvnfaser vågner ALTID
Hej Helen.
Min lille datter på 3 mdr har ALDRIG sovet mere end 30-45 min af gange om dagen.
Kort om Filuka- født præcis til termin- vægt 3200 gram- Blev fuldammet de første to måneder og er nu på mme - mor her tabte sig voldsomt af at gå med hende i op til 5 timer om dagen ;)
Jeg har købt og læst din bog- tror jeg har støvsuget nettet for alt information om børn der vågner når de skifter søvnfaser. Hun har ikke ondt - Har været til kiopraktor og zoneterapi begge har hjulpet på de små problemer hun havde med maven de første måneder - men ikke på de helt sikre opvågninger om dagen. Det skal nævnes hun er træt og mæt når hun puttes - følger dit søvn hjul i bogen og hun er nem at aflæse...
Hun er når hun bliver holdt sovende (som jeg jo gør hver dag) meget glad smilende og intens i sin kontakt. Jeg kan bare ligge hende og så sover hun selv - men hun vågner altid efter de 35-45 min og er tydeligvis meget træt og ked - her skal hun hjælper vidre i søvnen- alt er prøvet ( tror jeg ;) ) stå parat og lulle og holde på hende - vugge vognen - gå med hende - hvid støj - slyngevugge - sidde med hende i gyngestolen - ligge med hende - svøb mm.
Alligevel vågner hun og er ked og urolig i ca 20- 45 min hvorefter hun sover videre enten selv eller med hjælp yderligere en halv- hel time-.
Hun sover godt og aldersvarende om natten HELDIGVIS-.
Mit spørgsmål er - Hun har gjort det altid siden hun ikke var nyfødt træt mere - aldrig en undtagelse - er det ikke dybt mærkeligt ??? og hvad er din erfaring-???? Tror du det bliver bedre????-
Hun kan jo sove om natten gennem de forskellige stadier selv - tror du hun kan lære at gøre det om dagen -???
SITUATIONEN ER VILDT SVÆR, det mit 3 barn og jeg bruger jo 5 timer om dagen på projektet som ikke er blevet spor maget bedre...
Hendes vægtstigning er fin iøvrigt 6 kg og intet med øerne - Er meget mild og nem ud over søvn problemet om dagen -
Håber du kan finde ud af mit brev - og iøvrigt god brevkasse og fantastisk bog.
Hilsen
en træt og tynd mor ;)