Søvnfaser vågner ALTID

1. september 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvnfaser vågner ALTID

Hej Helen.

Min lille datter på 3 mdr har ALDRIG sovet mere end 30-45 min af gange om dagen.
Kort om Filuka- født præcis til termin- vægt 3200 gram- Blev fuldammet de første to måneder og er nu på mme - mor her tabte sig voldsomt af at gå med hende i op til 5 timer om dagen ;)

Jeg har købt og læst din bog- tror jeg har støvsuget nettet for alt information om børn der vågner når de skifter søvnfaser. Hun har ikke ondt - Har været til kiopraktor og zoneterapi begge har hjulpet på de små problemer hun havde med maven de første måneder - men ikke på de helt sikre opvågninger om dagen. Det skal nævnes hun er træt og mæt når hun puttes - følger dit søvn hjul i bogen og hun er nem at aflæse...

Hun er når hun bliver holdt sovende (som jeg jo gør hver dag) meget glad smilende og intens i sin kontakt. Jeg kan bare ligge hende og så sover hun selv - men hun vågner altid efter de 35-45 min og er tydeligvis meget træt og ked - her skal hun hjælper vidre i søvnen- alt er prøvet ( tror jeg ;) ) stå parat og ...

Annonce

... lulle og holde på hende - vugge vognen - gå med hende - hvid støj - slyngevugge - sidde med hende i gyngestolen - ligge med hende - svøb mm.

Alligevel vågner hun og er ked og urolig i ca 20- 45 min hvorefter hun sover videre enten selv eller med hjælp yderligere en halv- hel time-.

Hun sover godt og aldersvarende om natten HELDIGVIS-.

Mit spørgsmål er - Hun har gjort det altid siden hun ikke var nyfødt træt mere - aldrig en undtagelse - er det ikke dybt mærkeligt ??? og hvad er din erfaring-???? Tror du det bliver bedre????-

Hun kan jo sove om natten gennem de forskellige stadier selv - tror du hun kan lære at gøre det om dagen -???

SITUATIONEN ER VILDT SVÆR, det mit 3 barn og jeg bruger jo 5 timer om dagen på projektet som ikke er blevet spor maget bedre...

Hendes vægtstigning er fin iøvrigt 6 kg og intet med øerne - Er meget mild og nem ud over søvn problemet om dagen -

Håber du kan finde ud af mit brev - og iøvrigt god brevkasse og fantastisk bog.

Hilsen
en træt og tynd mor ;)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!