Periodevise problemer med renlighed

12. februar 2024

Kategori:
Alder:
4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen

Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig siden han var 3 og det er gået rigtig fint - men i perioder tisser han i bukserne.

Det sker sjældent hjemme, men det sker ofte i børnehaven. Når vi henter ham, hænger der tit 1-3 poser med vådt tøj, fordi han har haft flere uheld i løbet af dagen.

Jeg synes ikke, at der har været problemer med stress eller andet. Jeg er her i det nye år gået ned i tid og arbejder en dag om ugen hjemmefra. Det har givet hele familien mere ro, og ...

Annonce

... jeg kan hente ham tidligere nogen dage.

Han bruger ikke længere ble om natten og holder sig fint tør hele natten igennem, så det undrer mig, at han har så svært ved at holde sig i børnehaven.

Jeg forsøger at tage det roligt, gør ikke et større nummer ud af det, men jeg synes selvfølgelig, at det er lidt synd, at han i perioder faktisk tisser i bukserne dagligt, når han er i børnehave. Og jeg ved faktisk ikke rigtigt, hvad jeg skal gøre ved det...

Jeg håber, at du har et godt råd.

Med venlig hilsen
Maja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to