Uheld i børnehaven - knap 5 år

6. juni 2018

Kategori:
Alder:
4 år, 11 mdr.

Uheld i børnehaven - knap 5 år

Kære Helen

Jeg har nogle tanker og bekymringer angående min søn, som jeg gerne vil dele med dig.

Mit yngste barn fylder snart 5 år. Han er en dejlig og for det meste glad lille mand.
Han har et forsinket sprog både tale og forståelse (cirka 1 års forsinkelse). Derudover er han sesitiv overfor høje lyder og har været det siden han var helt lille. Balloner der springer og knallerter osv kan han absolout ikke lide. Vi tror at qua at han er bange for høje lyde så bliver han også meget forsigtig og kigger sig rundt i nye rum efter brandalarmer. De har jo haft flere brandalarm øvelser i børnehaven og det har sat sine spor i ham da han jo ikke kan lide de høje lyde.

Derudover så har han stadig episode i børnehaven hvor han ikke når ud på toilettet- altså han tisser i bukserne. Vi tror at han venter til aller sidste øjeblik også kan han ikke holde sig til sidst.

Sidste år var der en episode hvor han lavede stort på legepladsen (i skjul). Børnehaven blev bekymret over dette og kontaktede os mhp møde ...

Annonce

... om det. Vi syntes at de var lidt hurtigt ude når nu det bare var sket 1 gang så vi blev enige om at se det an. Her 8-9 måneder efter sidste episode har han så lavet stort i børnehaven igen. Det er sådan at han skal starte i en ny børnehave efter sommer så måske de ikke vil snakke yderligere med os om det.

Min bekendtskaber siger alle at dette er normalt for børn så længe at det kun er sket 2 gange med så lang tids interval. Men jeg er lidt bekymret. Vi har snakket forsigtig med ham om det og ikke skældt ham ud. Han siger at han vil prøve at nå på toilettet.
Han har aldrig gjort det når vi har været ude med ham - men vi ved at hvis han skal så skal han nu. Så jeg kan sagtens forestille mig at han har været midt i en leg også pludselig var det for sent.

Hvad tænker du om dette skal vi være bekymrede eller bare med jævne mellemrum minde ham om at han skal huske at gå på toilettet ligeså snart at han kan mærke at han skal - også i øvrigt bare tænke at dette er normalt?

På forhånd

Kærlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor