Brev:
Uheld i børnehaven - knap 5 år
6. juni 2018
Alder:
4 år, 11 mdr.
Uheld i børnehaven - knap 5 år
Kære Helen
Jeg har nogle tanker og bekymringer angående min søn, som jeg gerne vil dele med dig.
Mit yngste barn fylder snart 5 år. Han er en dejlig og for det meste glad lille mand.
Han har et forsinket sprog både tale og forståelse (cirka 1 års forsinkelse). Derudover er han sesitiv overfor høje lyder og har været det siden han var helt lille. Balloner der springer og knallerter osv kan han absolout ikke lide. Vi tror at qua at han er bange for høje lyde så bliver han også meget forsigtig og kigger sig rundt i nye rum efter brandalarmer. De har jo haft flere brandalarm øvelser i børnehaven og det har sat sine spor i ham da han jo ikke kan lide de høje lyde.
Derudover så har han stadig episode i børnehaven hvor han ikke når ud på toilettet- altså han tisser i bukserne. Vi tror at han venter til aller sidste øjeblik også kan han ikke holde sig til sidst.
Sidste år var der en episode hvor han lavede stort på legepladsen (i skjul). Børnehaven blev bekymret over dette og kontaktede os mhp møde om det. Vi syntes at de var lidt hurtigt ude når nu det bare var sket 1 gang så vi blev enige om at se det an. Her 8-9 måneder efter sidste episode har han så lavet stort i børnehaven igen. Det er sådan at han skal starte i en ny børnehave efter sommer så måske de ikke vil snakke yderligere med os om det.
Min bekendtskaber siger alle at dette er normalt for børn så længe at det kun er sket 2 gange med så lang tids interval. Men jeg er lidt bekymret. Vi har snakket forsigtig med ham om det og ikke skældt ham ud. Han siger at han vil prøve at nå på toilettet.
Han har aldrig gjort det når vi har været ude med ham - men vi ved at hvis han skal så skal han nu. Så jeg kan sagtens forestille mig at han har været midt i en leg også pludselig var det for sent.
Hvad tænker du om dette skal vi være bekymrede eller bare med jævne mellemrum minde ham om at han skal huske at gå på toilettet ligeså snart at han kan mærke at han skal - også i øvrigt bare tænke at dette er normalt?
På forhånd
Kærlig hilsen
mor