Bider og slår

10. juni 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Bider og slår

Kære Helen

Det er længe siden, jeg sidst har skrevet, for det går rigtig godt fremad med mine tvillinger.

Jeg har dog et spørgsmål vedrørende opdragelse. Min søn bider og slår, når han bliver frustreret. Det går især ud over hans søster, som går rundt med nogle store bidmærker. Mig slår og bider han også, særligt hvis jeg irettesætter ham det mindste.

Jeg er i tvivl om, hvordan jeg takler det bedst. Jeg er klar over, at han mangler sprog til at udtrykke sig verbalt i stedet for fysisk, hvilket er synd, men synes ikke at det er rimelig, at hans søster skal udsættes for ...

Annonce

... hans behandling.

Jeg har forsøgt at fortælle ham, at han i stedet for at slå kan sige "Jacob er sur" eller lign. samt forklare ham, at man hurtigere bliver gode venner igen, hvis man siger undskyld.

Derudover skælder jeg ham ud, og nogle gange kommer han ind på værelset. Jeg gør det altid uden at afvise ham i længere tid fx giver jeg ham hurtigt et knus bagefter, snakker med ham, eller går ind til ham på værelset.

Han er en følsom og temperamentsfuld dreng, så vi har disse konfrontationer dagligt.

I øvrigt tak for dine gode svar.

Med venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder