Måltider og putning

16. april 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen,

Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:)

Min søn, når han er i dagplejen, så sidder han og spiser rigtig godt, og dagplejen har fortalt mig, at når de er i legestue, de går en gang om ugen i legestue hvor der andre dagplejer også kommer, og der siger hun sig til mig, at der spiser han ikke så godt. Han sidder heller ikke så stille, men hun prøver, og hun træner med ham.

Har du nogle gode råd her, vi kan få, hvordan han kan også sidde stille der og spise? De sidder alle allesammen ved samme bord og spiser sammen med andre børn.

Jeg har også en anden ting. Det er om natten, når ...

Annonce

... jeg ligger ham i hans seng, så sover han i stykke tid, men lige så snart han får at vide, at han ligger i sin seng, så begynder han at græde og kommer op af sin seng. Han vil have, at jeg skal tage ham, og det gør jeg så ikke nogen gange, så græder han rigtig meget, og så bliver nødt til at tage ham op. Når han sover med mig igen eller falder i søvn, så tager jeg ham tilbage i hans seng og ligger ham i hans seng, men det bliver ved, lige så snart han får at vide han ligge i sin seng.

Efter nogle timer så begynder det forfra. Vil det snart går over denne vane eller det bliver ved sådan ?

Hilsen
A. :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

26. juli 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Søskendejalousi - 2 år, 5 mdr.

Hej Helen. Min datter på 2,5 år reagerer utrolig voldsomt på at have fået en...

10. juli 2024 | Udvikling | 2 år, 6 mdr.

Sensitiv - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen. Har det seneste stykke tid gået med bekymring om, om der mon er...

18. juni 2024 | Sovevaner | 2 år, 4 mdr.

Hårpilleri

Kære Helen, Min mand og jeg er forældre til en fuldstændig fantastisk pige...

13. juni 2024 | Diverse | 2 år, 6 mdr.

Mistrivsel i vuggestue

Kære Helen. Min datter på 2 år og 6 måneder går i en vuggestue med cirka 25...

23. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 2 mdr.

Putte senere eller vække fra lur

Kære Helen Tusind tak for dit forrige svar angående night terror. Der var...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder