Måltider og putning

16. april 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen,

Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:)

Min søn, når han er i dagplejen, så sidder han og spiser rigtig godt, og dagplejen har fortalt mig, at når de er i legestue, de går en gang om ugen i legestue hvor der andre dagplejer også kommer, og der siger hun sig til mig, at der spiser han ikke så godt. Han sidder heller ikke så stille, men hun prøver, og hun træner med ham.

Har du nogle gode råd her, vi kan få, hvordan han kan også sidde stille der og spise? De sidder alle allesammen ved samme bord og spiser sammen med andre børn.

Jeg har også en anden ting. Det er om natten, når ...

Annonce

... jeg ligger ham i hans seng, så sover han i stykke tid, men lige så snart han får at vide, at han ligger i sin seng, så begynder han at græde og kommer op af sin seng. Han vil have, at jeg skal tage ham, og det gør jeg så ikke nogen gange, så græder han rigtig meget, og så bliver nødt til at tage ham op. Når han sover med mig igen eller falder i søvn, så tager jeg ham tilbage i hans seng og ligger ham i hans seng, men det bliver ved, lige så snart han får at vide han ligge i sin seng.

Efter nogle timer så begynder det forfra. Vil det snart går over denne vane eller det bliver ved sådan ?

Hilsen
A. :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

17. september 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Flytning - 2.5 år

Hej Helen Vi har solgt vores hus og skal flytte om cirka halvanden måned....

16. september 2024 | Opdragelse | 23 mdr.

Afvisende overfor mor

Hej Helen. Vi har en søn på snart 2 år, som i perioder vælger den ene af os...

31. august 2024 | Diverse | 2 år, 6 mdr.

Uro i kroppen - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen. Har lige brug for at hører dine tanker, omkring min bekymring til...

21. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Datter vil bæres

Hej igen Helen Og som altid tak for dine meget grundige svar! Hvor er det...

16. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Selvstændighedsalder - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen Tak for svar omkring lillebror, det går allerede meget...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os