Vuggestuestart - 18 mdr.

15. august 2021

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Vuggestuestart - 18 mdr.

Hej Helen

Mange tak for dine super gode råd omkring indkøring i vuggestue. Vi er godt igang og det går fint bortset fra der er nogle ting som gør mig lidt utryg og som jeg har ondt i maven over.

Jeg har været i vuggestuen hver formiddag med min datter i sidste uge hvor vi har været med i den daglige rutine. Jeg har dog set flere episoder som har gjort mig bekymret for at aflevere min datter.

Der har været flere situationer hvor jeg synes tonen har været hård overfor særligt et af børnene. Bla. fik barnet at vide under morgensamling at det ikke måtte være med, fordi det ikke kunne sidde stille. Min datter har selv virkelig svært ved at sidde stille hvis der ikke sker noget i to sekunder og jeg har jo så forsøgt at hjælpe hende til at blive siddende mens vi har været der.

Det er bare et eksempel og det er den samme pædagog hver gang der har den her hårde tone. Men nu er jeg bekymret for hvordan de vil håndtere det når jeg ikke er der.

Derudover har jeg ...

Annonce

... en enkelt gang oplevet at der blev taget fat i et barns arm for at vise en pointe og derefter blev der talt helt ind i ansigtet på barnet i en meget bestemt tone. Barnet havde taget en af pædagogens ting og det var bare fordi barnet var nysgerrig og tingen lå fremme. Det synes jeg var meget ubehageligt.

Vi er meget blide i vores opdragelse og vores datter går helt i baglås hvis man hæver stemmen overfor hende og vi tager ikke fat i hende på en hård måde når hun laver “ballade” men aætter os ked og snakker med hende. Hun bliver utryg og rigtig ked af det, når jeg en enkelt gang er kommet til at hæve stemmen overfor hende. Der er to andre pædagoger på stuen og de virker utrolig søde heldigvis. Men er det normalt at tonen er sådan i vuggestue og hvis jeg skal italesætte det, hvordan kan jeg gøre det på en god måde? Jeg vil gerne undgå at det bliver en konflikt, men jeg har brug for at føle mig tryg ved at aflevere min datter.

Med venlig hilsen
Den bekymrede pylremor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor