Brev:
Spørgsmål fra farmor
2. juli 2023
Alder:
2 mdr.
Spørgsmål fra farmor
Kære Helen.
Jeg er blevet farmor for knap 2 måneder siden, hvilket er rigtig dejligt. Jeg har været alene med min søn i mange år, da vi mistede hans far til sygdom, da han var lille, og jeg elsker min søn, svigerdatter og deres lille datter meget højt.
Jeg ønsker virkelig at være en betydningsfuld del af deres liv. Jeg forstår godt, hvis de har brug for at være deres egen familie og det forsøger jeg også at respektere, men jeg føler mig faktist tit overset og ikke rigtig taget i betragtning. Er det mig, som er urimelig? Hvordan kan jeg finde min rolle og få min familie til at se og værdsætte mig mere?
Jeg vil gerne være der for dem og bidrage til familiens trivsel, men det virker som om, at de ikke rigtig forstår mig og mine behov og ønsker. Har du nogen råd til, hvordan jeg kan navigere i denne situation og skabe en mere meningsfuld forbindelse med min familie? Tak på forhånd.
Farmor