Sut ved brystet

18. juli 2022

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Sut ved brystet

Hej Helen,

Tak for dit sidste meget brugbare svar! Det har givet mig mere ro på ifm. amningen.

Jeg har i dag tilbudt vores dreng (5 uger) sut, når han virkede til at falde hen og brugte mine brystvorter som sut. Vi er i behandling for svamp/trøske, så jeg har ekstra brug for at passe på mine brystvorter.

Han har taget godt i mod sutten og faldet i søvn i mine arme. Så har han ligget lidt i min armkrog, hvorefter jeg kunne lægge ham. Det er helt utroligt at opleve ikke at skulle vugge ham og synge 10 sange før han falder hen.

Men jeg har følgende spørgsmål til brug af sut:
- Er det dumt at give ham den ved mit bryst?
- Jeg mener, ...

Annonce

... at du tidligere har skrevet, at han sov, når jeg kunne lirke brystvorten ud uden at lirke den ved at afbryde vakuummet. Jeg oplever, at der stadigvæk er vakuum, men han sutter mere og mere yderligt - hvilket gør lidt ondt - i mens han som sagt ruller med øjnene og virker sovende. Er det ok at afbryde vaakum og tilbyde ham sutten der?
- Hvis han var mere sulten, ville han så smide sutten og give klart udtryk herfor?
- Nu hvor jeg ikke har den højeste mælkeproduktion, er det så forkert at gøre ovenstående? Vi ammer som sagt cirka 2 x 15 minutter i alt (hvert bryst). Jeg tænker selv, at mine bryster bliver tilstrækkeligt stimulerede?

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor