Brev:
Natammestop og gråd
22. september 2020
Alder:
21 mdr.
Natammestop og gråd
Kære Helen
Vi herhjemme, er på 3. dagen ved at forsøge at stoppe godnat- og natamningen.
Vores datter er knap 21 måneder og vi har altid (tros kortere forsøg på andet) ammet i søvn - det har været dejlig nemt og hyggeligt for os begge to!
Jeg er dog nået til et punkt hvor jeg slet ikke kan være i det mere om aftenen/natten. Hun tager efterhånden rigtig hårdt fat, kommer til at rive mig og sutter i uendeligheder, mange gange hver nat.
Hertil mistænker vi at hun har problemer med sure opstod - måske det også har noget med alt den mælk at gøre.
Vores udfordring er, at vi rigtig gerne vil hjælpe hende igennem “sorgen” at skulle opgive den tryghed og vi kan læse os til at mange andre forældre har gjort det a krammer, kysset, nusset deres børn, så de er kede af det, men trygge... vi kan bare ikke få lov.
Hun skriger, bliver frustreret, forsøger at gemme sig, løber væk, læber væk så vi skal fange hende, men eskalere når vi forsøger at tage hende op.
Vi forsøger alt, men hun bliver så ked af det og vi kan ikke få lov at hjælpe hende ind i søvnen, hverken i favn eller andet.
De sidste par dage er hun faldet i søvn af udmattelse omkring kl 24:00, er vågner flere gange hvor jeg har ammet hende i magtesløshed og så er hun stået op kl 05:00-06:00 stykker. Det ligner hende slet ikke at stå så tidligt op og hun får jo slet ikke sovet. Selvom det lyder tosset, så føler min trætte hjerne at vi har “ødelagt” hende.
Håber du har nogle betragtninger/råd du kan dele.
De bedste hilser
Mor til A.