Brev:
Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.
4. marts 2024
Alder:
2 år, 1 mdr.
Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.
Hej Helen.
Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort temperament og energifyldt. Hun har meget svært ved at sidde stille og farer rundt.
Hun er begyndt at blive voldsomt vred, hvis tingene ikke går som hun vil have.
Når vi ude at handle eller på vej hjem fra dagpleje. Hun løber bare væk fra mig, vil ikke holde i hånd, så jeg kan vise vej. Løber helt modsat, når jeg prøver at fortælle hvor vi skal hen. Hvis jeg så siger vi skal hen til bilen, sparker hun med arme og ben og skriger når jeg tager hende op.
Jeg ved snart ikke hvordan jeg skal forholde mig til det, for at kunne hjælpe hende. Jeg kan ikke engang have hende med nogen steder, for hun skriger og spræller med arme og ben hvis hun ikke får sin vilje eller får lov at gå selv (og hun løber bare væk, hvis hun skal gå selv). Hun river sine arme væk fra mig, hvis vi skal holde i hånden og vil slet ikke følge med hvis vi går.
Jeg synes det svært at få kontakt til hende, når hun bliver så vred og skriger så meget over så små ting.
Det er også et stort problem, hver gang der skal skiftes ble eller tøj på. Gentagne gange hvor hun bare skriger og vrider sig rundt.
Selv om morgenen pt, når vi skal op, bare vi fjerner hendes dyne. Går hun i totalt baglås, skriger og vrider sig rundt. Vi må slet ikke røre hende.
Hun sover fint i løbet af dagen og sover næsten igennem hver nat.
Vores datter siger mange ord, men har endnu svært ved at sætte ordene sammen til at vi kan forstå hende. Vores dagplejemor siger hun er et barn fyldt med energi, med et stort temperament.
Pt er det hendes adfærd, som bekymre mig og ikke ved hvad jeg skal stille op når hun får sine vredesudbrud eller om det bare er alderen pt. Vi har prøvet både at være forstående, men også at sætte grænser for hvornår et nej, er et nej.
Hun er stadig ekstremt glad for sin sut, og vi har visse kampe med den også. Hun får nogen helt nedsmeltninger hvis hun ikke har den.
Hilsen