Svar: Cerebral Parese
15. juli 2004
Alder:
8 mdr.
Jeg kan godt forstå at I ikke kan lade være med at tænke over det, det er også noget af en melding at skulle forholde sig til.
Da jeg ikke kan se jeres dreng, er det svært for mig at vurdere, hvad der her er tale om, men de ting du beskriver kan man også se hos børn som ikke har nogen form for parese. Det behøver altså ikke hænge sammen med dette.
Der er desuden meget vide grænser for hvornår børn kan sidde og det er ikke unormalt at nogen børn først sidder selv omkring 9 mdr´s alderen. Jeg synes derfor umiddelbart at det er fornuftigt at se tiden an. Bliver hans tilstand forværret, så skal I naturligvis kontakte lægen med det samme og det er også en god idé at I fortsat rådfører jeg med sundhedsplejersken.
Derudover så synes jeg at I skal benytte jer af den fysioterapeut, som er i Kommunen. Jeres sundhedsplejerske kan sandsynligvis henvise jer. Fysioterapeuten kan hjælpe jer med forskellige øvelser, som I kan bruge for at stimlere jeres dreng i den rigtige retning.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske