Brev:
Cerebral Parese
15. juli 2004
Alder:
8 mdr.
Cerebral Parese
Vores tvillingedreng på 8½ måned er blevet undersøgt fordi han ikke kan sidde selv endnu og ikke rigtigt vil støtte på benene. Han har lidt for aktive reflekser i benene. Men det blev pointeret, at det var overhovedet ikke sikkert, at han havde cerebral parese, men det kunne være et lillebitte tegn på det. Ellers er der INTET i vejen med ham. Han skal til kontrol igen om 4 måneder.
Men når man sætter ham på gulvet, kaster han sig bagover. Er det bare fordi han synes det er sjovt? Han griner, når han gør det, men man er nødt til at sidde bagved ham.
Han kan ikke sidde så længe, så "klapper" han sammen. Det er dog blevet bedre. Men nu har jeg lagt mærke til, at når han sidder, er hans venstre ben nogle gange helt udstrakt og det højre har han bøjet ind til sig. Er det "normalt" ?
Hans søster sidder ligeså fint selv. Lægen mente, at det nok også kunne være fordi, han er en dreng:-)
Sundhedsplejersken mente også, at det måske også kunne hænge sammen med, at han har brugt kræfterne på at vokse og få tænder. Han har 4 tænder og er ligeså lang som et barn på 1 år. Sidst blev han målt til 76 cm og vejet til 10 kg.
Kan det have nogen betydning, at de er født 5 uger før tiden?
Ja, jeg ved godt, at man ikke skal se alle små detaljer og straks tro, at der er noget galt. Men vi kan da alligevel ikke lade være med at tænke over det...
Tak for en super brevkasse.