Cerebral Parese

15. juli 2004

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Cerebral Parese

Vores tvillingedreng på 8½ måned er blevet undersøgt fordi han ikke kan sidde selv endnu og ikke rigtigt vil støtte på benene. Han har lidt for aktive reflekser i benene. Men det blev pointeret, at det var overhovedet ikke sikkert, at han havde cerebral parese, men det kunne være et lillebitte tegn på det. Ellers er der INTET i vejen med ham. Han skal til kontrol igen om 4 måneder.

Men når man sætter ham på gulvet, kaster han sig bagover. Er det bare fordi han synes det er sjovt? Han griner, når han gør det, men man er nødt til at sidde bagved ham.

Han kan ikke sidde så længe, så "klapper" han sammen. Det er dog blevet bedre. Men nu har jeg lagt mærke til, at når han sidder, er ...

Annonce

... hans venstre ben nogle gange helt udstrakt og det højre har han bøjet ind til sig. Er det "normalt" ?

Hans søster sidder ligeså fint selv. Lægen mente, at det nok også kunne være fordi, han er en dreng:-)

Sundhedsplejersken mente også, at det måske også kunne hænge sammen med, at han har brugt kræfterne på at vokse og få tænder. Han har 4 tænder og er ligeså lang som et barn på 1 år. Sidst blev han målt til 76 cm og vejet til 10 kg.

Kan det have nogen betydning, at de er født 5 uger før tiden?

Ja, jeg ved godt, at man ikke skal se alle små detaljer og straks tro, at der er noget galt. Men vi kan da alligevel ikke lade være med at tænke over det...

Tak for en super brevkasse.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi