Svar: Udslæt, afføring, hjertesmerter, træthed hos dreng på 7 år
9. juni 2004
Alder:
7 år
Kære forældre
Jeg kan godt forstå at I er bekymrede og jeg synes det vil være helt relevant at gå til lægen. Ud fra jeres beskrivelse, så lyder det som om at jeres dreng har en eller anden form for allergisk reaktion.
Det vil være helt relevant at få lavet en priktest for at se om han har allergi over for noget bestemt. Hans eksem, træthed, løbende øjne osv. kunne tyde på dette.
Hvis jeres læge ikke vil tage jer alvorligt, så skal I skifte til en anden læge. Der er ingen idé i at have en læge, som man ikke har tillid til og som man synes afviser en eller slår tingene hen.
Der er også den mulighed at I får en henvisning til en hudlæge eller til en børneafdeling, hvor jeres søn kan blive udredt. En dreng på 7 år skal ikke have det som I beskriver. Det må have en årsag.
Rigtig meget held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske