Brev:
Mit barn vil ikke sove i sin seng
9. juni 2004
Alder:
11 mdr.
Mit barn vil ikke sove i sin seng
Hej Helen
Min dreng på knap 11 måneder vil ikke sove i sin seng. Når jeg putter ham om aftenen synger jeg en sang, siger godnat med bamserne og putter ham. I samme øjeblik jeg vender mig rundt og går, giver han sig til at græde nok så ulykkeligt.
I starten virkede det mest som en protest over at skulle ligge selv, men nu virker det som om han er bange. Han har sovet i sin egen seng siden fødslen og har aldrig haft søvnproblemer før.
Nu er jeg efterhånden så tyndslidt og træt af situationen at jeg er begyndt at give efter og putte ham i hans barnevogn hvor efter han falder i søvn stille og roligt uden at være ked
af det. Er det ikke ok at vi gør det et stykke tid eller er det bare at udskyde problemerne?
Jeg kan ikke forstå det for han har et dejligt værelse og vi har altid puttet ham på denne måde netop for at undgå disse problemer. Det skal siges at jeg er klar over den udviklingsfase han er i og jeg har prøvet at sidde ved ham for at få ham til at falde til ro i mit nærvær, men han er lige ulykkelig af den grund.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham og bryde den trælse cirkel vi er ved at komme ind i.
Med venlig hilsen
Naja