Udslæt, afføring, hjertesmerter, træthed hos dreng på 7 år

9. juni 2004

Kategori:
Alder:
7 år

Udslæt, afføring, hjertesmerter, træthed hos dreng på 7 år

Hej!

Vi har en dreng på snart 7 år, som er begyndt at få en masse småproblemer i løbet af det forgangne år.

Han har altid hård mave, så det bløder ved endetarmen ved toiletbesøg. Han har fået to mærkelige udslæt, som pludselig dukker op med skorpe af noget der ligner betændelse, men som ikke er sår. Han har fået eksem i knæhaserne og i armbøjningerne. Lidt småknopper på mave, som godt nok ikke ses ret meget, men man kan tydelig mærke ruhed et bestemt sted på kroppen. Han kan i perioder ikke holde på vandet om natten. Forleden havde han høfebersymptomer i øjnene. De rendte i vand hele dagen og ...

Annonce

... kløede.

Han er træt hele tiden. Han lægger sig i sin seng når han kommer hjem fra skolen. Han virker ofte træt og ugidelig.

Han har nogle få gange herhjemme haft voldsomme smerter i brystet. Det er sket ved sengetid, hvor han virkelig har ondt og vrider sig. Men kort efter er det gået over igen. Han siger at det kun er sket en enkelt gang i skolen, og det er sket ca. 4 gange herhjemme.

Alle disse ting kan vi ikke se en sammenhæng i. Vi ved ikke om vi skal gå til lægen. Mest fordi vi kender hans svar på forhånd. Men vi er et bekymret forældrepar, der håber på at du kan hjælpe os videre.

Tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge