Svar: Navlen på nyfødt
14. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Lena
Det er en lille stump af navlen som fortsat sidder fast. Det er helt normalt. Sørg for at holde navlen så tør som muligt. Begræns vask af navlen, jo mere tør den er, jo hurtigere vil den lukke sig helt og falde af. I kan evt. tørre navlen med en vatpind.
Kommer der rødme og bliver den ildelugtende, skal I henvende jer hos lægen, eller få sundhedsplejersken til at kigge på den.
Fortsat held og lykke med den lille dreng og et stort tillykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske