Brev:
Baby tager meget på
4. januar 2024
Alder:
2 mdr.
Baby tager meget på
Kære Helen
Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun vejede 3440 og målte 51 cm. Jeg ammer hende udelukkende og hun trives rigtig godt.
Jeg har læst, at babyer generelt fordobler deres fødselsvægt før 6 måneders alderen, men vores datter er kun 10 uger, og hun vejer allerede 7 kg og måler 61 cm. Hun har gode tykke arme og lår, jeg synes, at hun er præcis som hun skal være, men jeg får mange kommentarer på, hvor stor hun er. Er det okay, at baby tager så meget på?
Jeg ammer som sagt fuldt og hun spiser ca. hver 3 time i løbet af dagen og 1-2 gange om natten. Hun bruger ikke sut, så jeg kan godt have hende misstænkt for nogle gange at spise ekstra hos mig, fordi det er hyggeligt.. hun gylper aldrig og hendes far og jeg er helt normale i vægt og højde.
Hvad tænker du? Kan der være noget galt?
På forhånd tak for svaret!
Kærlig hilsen
Kamilla