Svar: Ammestop om natten 7½ mdr.
11. november 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Mor
Der er børn som bliver forvirrede over det, men det er bestemt ikke alle. Og det lyder ikke som om det gør sig gældende for din datter.
Jeg tænker derfor, at du roligt kan bibeholde amningen tidlig morgen, da det så er med til at gøre at I alle lige sover lidt længere og din datter så kan komme op og spise morgenmad, når hun vågner. Det lyder som en god start på dagen.
Samtidig tænker jeg at hun, i takt med at hun bliver ældre, sandsynligvis vil kunne springe den tidlige morgenamning helt over. Du kan f.eks. prøve at tage hende fra, når hun har diet lidt, så hun får trygheden, men ikke fylder sig med mælk. Samtidig kærtegne hende blidt og tanken er at hun så stille og roligt vil kunne sove videre med dine kærtegn og helt undvære brystet.
Håber dette hjælper jer lidt videre og hvor er det dejligt at jeres datter har reageret så fint og sover så godt med fars hjælp:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske