Brev:
Ammestop om natten 7½ mdr.
11. november 2006
Alder:
7 mdr.
Ammestop om natten 7½ mdr.
Hej Helen
Jeg har et par spørgsmål til dig vedr. vores datter som nu er blevet 7½ mdr. gammel.
Hun får grød 3 gange dgl. og flaske eller bryst et par gange derimellem, afhængigt af om jeg er hjemme eller på job. Ammes igen kl. 20 inden hun puttes. Indtil nu er hun vågnet 2-3 gange om natten, hvor jeg ikke kunne trøste hende uden at amme. Jeg har røvet at supplere med flaske, men det er afgjort ikke pga. sult hun vågner, kun trøst.
Derfor har vi nu forsøgt, at det er far der tager over når hun vågner og giver sut osv. uden at tage hende op. Hun flipper helt ud hvis det er mig, der forsøger. Det er faktisk gået over al forventning her de første tre nætter, hun har først fået mad omkring kl. halv fem og sovet videre til ca. 7. Hun vågner en del gange og skal have sut og puttes, men mon ikke det ændrer sig når hun har vænnet sig til det?
Det passer mig fint med en amning tidlig morgen. Jeg er dog i tvivl om det forvirrer hende, at hun så på det tidspunkt når hun vågner gerne må få mad... vil det være bedre helt at trække det til hun vågner og er frisk? Hun kan sagtens sove til kl. 7, men ikke uden mad tror jeg. Så derfor vil jeg hellere give hende en gang tidligt og få en time længere.
Håber det er til at forstå hvad jeg mener.
Med venlig hilsen
Mor